Gå til innhold

Vaksine når barnet er sykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her jeg. for på vaksinedebatten tør jeg ikke stikke tåa inn engang....

Jenta mi skal egentlig vaksineres i morgen, men jeg er litt i tvil. Saken er at hun har vært forkjøla med lett feber de siste dagene. Jeg vet via andre at helsestasjonen her vi bor ikke er så nøye på det om ungen er litt "småsyk". Men jeg mener å ha hørt at det kan være ganske farlig å vaksinere når de ikke er friske, for da er immunapparatet dems "opptatt". Bør jeg la henne vaksineres imorgene eller be om en ny time når hun er frisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor stor og hva i risikoen består, men på de to helsestasjonene jeg har brukt / bruker vaksinerer de ikke barn som er syke. Det gjelder også forkjølelser el.l. Alle former for infeksjoner i grunnen, feber el.l. Jeg tror, jeg hadde bedt om ny time.

Skrevet

Du burde ikke la henne vaksineres i det hele tatt før hun er frisk, har god allmenntilstand og er 100 % feberfri!!

Skrevet

Ikke vaksiner før hun er frisk, er mitt råd.

Jeg fikk vaksine da jeg gikk på skolen, og var litt syk. Og jeg ble dårlig. Ble visst grønn i ansiktet og skikkelig uvel.. Holdt på å svime av etterpå.

Skrevet

Nå er det noen år siden sist jeg har vaksinert. Lillegutt er bare 4 uker enda.

Men med de to andre så måtte de være friske for å bli vaksiner. bitelitt forkjølt gikk bra. Så jeg hadde nok ventet med å vaksinere til hun ble frisk jeg:)

Man får sprøytet inn en halvdød sykdom som immunforsvaret skal lage antistofer mot mener jeg å ha hørt, og da er det vel ikke så lurt med en svekket immunforsvar. Derfor de ikke skal være syke når de blir vaksinert.

Skrevet

En viktig grunn til at de skal vær friske, er at det er viktig å merke fort hvis de får en allergisk reaksjon på vaksinen. Et småsykt barn har allerede svekket allmentilstand og da kan det være en fare for at man overser indikasjoner på bivirkninger.

Skrevet

Takk for svar, skal si til helsesøster i morgen at vi vil vente til hun er frisk før vi stikker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...