Gå til innhold

Cystoskopi?Noen gjort dette?HJEEEEEEEEELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært på sykehuset og har så inni HELV(/&(¤&% vondt..Klarer ikke gå på do, fordi det gjør så vondt å tisse at musklene spenner seg. Får det rett og slett ikke til, har prøvd flere ganger. Blør i tillegg. Noen som vet hvor lenge dette varer? Og noen gode råd?

Tror jeg dør...

Skrevet

Det skal jo ikke være slik!!??!

Ta kontakt med klinikken/sykehuset du gjorde undersøkelsen og hør hva de sier.

Skrevet

Jo i følge sykepleieren skulle det være slik.....Ringte og var helt på gråten og sa at dette gikk jo ikke. Sitter på do og hylgriner. Eneste tilbudet jeg fikk var å komme inn å bli tømt med kateter, men det er jo enda verre. Blir jo som å skrape på ett sår når det prøver å gro. Skjønner ikke hvorfor i SAT/&%"/& navn jeg skal måtte ha så vondt. Skjelver her jeg sitter....

Skrevet

hei, kjenner godt til undersøkelsen ja. det er normalt ikke jævlig vond undersøkelse, med mindre man spenner seg veldig under undersøkelsen eller man har en eller annen patologi i urinrøret, feks trangt urinrør, men det ville legen sett. du må drikke mye for å unngå urinveisinfeksjon. normalt kan det komme noe blod etter undersøkelsen, men mye blod er uvanlig. det kan vare de første dagene, det samme gjelder svien. får du feber eller ikke klarer tisse u det hale tatt må du ringe klinikken. har du prøvd å tisse samtidig som du heller lunkent vann over underlivet, evt med hånddusj? kan jo være det hjelper. det var jo en grunn til at du ble sendt til denne undersøkelsen, var det pgs smerter eller gjentatte infeksjoner, kan det være forklaringen p¨å at du har vondt nå. er det vondt utover første dagene, skal du levere urinprøve til legen din..

god bedring!

Skrevet

Greia var at jeg var i narkose, fordi jeg har spent meg så mye før. Så har ikke vært noe særlig problemer under undersøkelsen med tanke på spenninger, og de fant ingenting unormalt. Alt var i orden.. Jeg drikker nå og kjenner blærespreng men klarer ikke. Gråter bare ved tanken. Og å bli kateterisert er det siste jeg vil. Men tror jeg ringer de snart og ber de dope meg ned for dette går jo ikke. Er jo umenneskelig...

Skrevet

det er heller ikke vondt å bli tømt med kateter etter undersøkelsen. katetrene er helt glatte og det vil være det minste problemet for deg... men prøv å slappe helt av mens du prøver å tisse.. har du akkurat vært til undersøkelsen er nok blæren din så å si tom nå, for de bruker å tømme den etter undersøkelsen. vannlatingstrang kan skjyldes irritasjon av slimhinnene(som når du akkurat har satt fast noe i halsen, men fremdeles kjenner det)

hva med å vente en times tid før du prøver å tisse igjen? god bedring...

Skrevet

huff da..merkelig at det er så vondt? var det kanskje trangt urinrør, de skal jo ha inn et rør med en viss diameter? kan jeg spør om hvorfor du fikk denne undersøkelsen??

Skrevet

Veldig kompliserte urinveissmerter som man ikke vet hvor kommer fra. De skulle vel sjekke etter utposninger på blæra, evt endometriose inne i blæra men INGENTING. Hjelper sikkert ikke at jeg er livredd sykehus, men allikevel. Jeg var jo i narkose så har jo ikke spent meg eller noe... Huff er helt rådvill nå. Tør ikke gå på do. Hylte så høyt i stad at naboen ringte og spurte om alt var i orden.

Skrevet

det er nok disse smertene du hadde fra før som også gjør det ømfindtlig nå. det er vertfall ikke noe farlig om det er noen trøst?

kanskje de lurte på om du har en tilstand som heter kronisk blærebet/interstitsiell cystitt(du kan jo google det og se om du kjenner igjen symptomene). folk med dette klarer nesten ikke ha oppfylt blære før de får smerter. og hvis de undersøkte deg med tanke på dette, så fylte de upp blæra di under undersøkelsen så det kan og være en grunn til at det er så vondt nå....'

hvordan er smertene dine? bare når du skal tisse, eller verker det hele tiden??

Skrevet

Tenkte komme med en oppdatering fra igår. Ble litt svimete etter narkosen så sov nesten hele kvelden. Ja de har mistenkt IC men det er ikke det. Har ikke så vondt. Har litt symptomer fra alle blæresykdommer.. så derfor vet de ikke hva som foregår. Har endelig klart å gått på do, men blør som en gris. Prøvde ringe sykehuset å spørre hvor lenge jeg måtte blø, men det kunne hun ikke svare på. Er som å tisse kniver og rivjern ennå....huff gleder meg til dette er over =)

Skrevet

Vet desverre åssen du har det!

Etter at jeg hadde det, satt jeg og grein hver gang jeg skulle tisse... Blødde jeg og! Jeg fikk tips om å kjøpe sånn bedøvende krem på apotek, og smøre inn før jeg skulle tisse... og det bedøver ;)

Hadde der sånn ei lita uke! Men skal sies at de første 2 dagene var værst

Skrevet

Å hva het den??=) Ja var helt jævlig igår, men har gått seg litt til...Men svir enda noe voldsomt. Må liksom gjøre kompliserte pusteøvelser og greier for å komme meg igjennom et dobesøk! Ser jo sikkert helt snålt ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...