Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Har hatt tilvenning i bhg i dag. Det gikk forsåvidt fint med min gutt, men det var en annen gutt der som gråt så forferdelig masse. Han har vært der noen uker. Han hylgråt helt hysterisk i to timer i strekk. Moren ringte mens jeg var der for å høre hvordan det gikk, og da svarte den ansatte at alt var bare bra, ingen problemer. Det er ikke det svaret jeg vil ha hvis det er min gutt det gjelder. Fikk litt dårlig følelse. Vet ikke helt om jeg kan stole på bhg nå. Noen innspill?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Jeg synes ikke det er riktige måten å gjøre det på. Det er veldig viktig å være ærlig med foreldrene. Noen bruker lang tid på tilvenning og gråter mye og lenge. Men man må alikevel være ærlig med foreldrene. Finne ut hva man kan gjøre for å gjøre det best mulig for barnet i barnehagen. Når noen ringer å spør meg svarer jeg alltid at barnet har grått en del om det har det. Foreldre har krav på å vite hvordan barnet klarer seg i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 LES INNLEGGETSOM JEG SVARTE PÅ HVOR EN PEDAGOG KOM MED RÅD FOR TILVENNING TIL ABRNEHAGEN... Var anonym der... SLIK OPPLEVDE JEG DET, med vår bhg, de løy meg midt oppi trynet! SLIK aksepterer jeg overhode ikke, og jeg opplevde også det samme som du gjorde! At en annen mor fikk beskjed om at alt hadde gått fint, hun hadde ikke grått, men hun gråt i 4 imer mens jeg var der!!! FORELDRENE HAR KRAV på å få vite hvordan ungen har seg, dette er alfa omega for meg/mannen min iallefall. vi følte oss ikke trygge på at han hadde det bra. det så vi evd flere anledninger, så da kutta vi forholdet! IGJEN: STOL PÅ MAMMA HJERTET!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 og dere er sikker på at det var moren til samme unge??? at det ikke var en annen mor til en annen unge??
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Ja, jeg er helt sikker på at det var moren til barnet som gråt så mye. Den ansatte sa at hun nettopp pratet med moren til ***, og at hun hadde sagt at alt var bare bra. HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Slik var det da vi hadde tilvenning også. Personalet lot være å fortelle foreldre at barnet deres hadde grått veldig mye. En av de ansatte løy også på direkte spørsmål fra en mor. (vet det fordi jeg var der en hel dag). De kan ikke akkurat kreve foreldrenes tillit etter det nei.... En ting er at barnet gråter, men å la være å informere foreldrene er helt hårreisende! Barna som gråt fikk heller ikke trøst og oppmerksomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå