Glad tobarnsmamma Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Dere som bruker/har brukt dette - har dere den i kjøleskap hele tiden? Det står på flasken at den skal oppbevares kjølig, men det virker stress... Spesielt når jeg skal ut på noe, og på nettene...
Mininni Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Ja, den må stå kjølig. Men la meg bare fortelle deg en ting hvis du ikke er klar over det: Det er parabener i minifom, og Legemiddelverkett anbefaler at man begrenser bruken. Se denne artikkelen: http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116
Glad tobarnsmamma Skrevet 15. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2008 Huff da... Skummelt. Men jenta mi skriker sååå mye, og har så masse liuft i magen... :-( Men nå tør jeg nesten ikke bruke miniform likevel... Vil jo ikke skade lillejenta...
Mininni Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Skjønner hvordan du har det, hadde samme problemet selv da snuppa var mindre. Brukte litt Minifom en liten stund (til jeg fant ut det med parabener), men heldigvis gikk det bedre etter hvert. Passer du på å rape henne godt etter hun har spist? Det var i alle fall kjempeviktig for å bli kvitt luften hos datteren min. Hvis den ikke kommer opp ved å legge henne over skulderen, legg henne på magen over lårene dine og stryk henne oppover ryggen. Jeg antar du sikkert har prøvd det menste, men jeg bare nevner det for sikkerhets skyld..
Sannemamma Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Hei, jeg har sett denne advarselen om Minifom men jeg vil bare si at Minifom kom på markedet i 1974, det vil si at det er blitt brukt i 34 år! Flere av mine venner inkludert meg selv har blitt flasket opp på dette, for min egendel kan jeg vertfall si at jeg har ikke merket noe. En annen ting er at dette er blitt prøvd på HANNrotter og at det ser ut som om det har en uheldig virkning på spermiene. Vil det si at det er bare guttebarn som kan ha en uheldig effekt av Minifom? Hvorfor i alle dager har dette produktet vært på markedet i 34 år hvis det ikke er 100%. Det er også anbefalt å gi barnet eller annen te (beklager husker ikke typen te) som skulle hjelpe på luftsmerter, lurer på om det sto at barnet kunne drikke opp til 0,5 dl i døgnet. Når du ser hva denne teen inneholder er den nemlig også tilsatt parabener. Hva søren er det de driver med. Uff blir bare så irritert, vi vil jo det aller beste for våre små.
Mininni Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Det er et råd om at man kan gi fennikelte til babyen (eller drikke det selv, det gjorde jeg), og den er det ikke parabener i. Men det var kanskje ikke den teen du mente heller? Fennikkelte kan man i alle fall få i ren form i helsekostbutikker. Det kan være verdt et forsøk, ihvertfall.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Vi gir vesla fennikelte på flaske før hvert måltid ( hun får kun mme ) og den er veldig effektiv. Det tar kun et par minutter før det smeller i bleien, hun får ut masse luft og er en blid og glad jente;) Teen er helt ufarlig og kan kjøpes på helsekostforretninger og apotek.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Jeg bruker også fennikelte til jenta mi. Har i litt sukker så går det ned på høykant! Men vi må bruke litt minifom også. Hun får så utrolig til mageknip når vi kutter det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå