Gå til innhold

Hvor mange måltider per dag? 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte spiser din 6 mnd gamle baby? Og hva? Spiser de noe på natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla mi spiser mm ca kl 07, grøt + mm ca kl 10:30, mm kl 13, mm kl 15:30, mm kl 17:30, mm kl 19 og 20:30.

Det blir 7 måltider. Noen ganger er det 6. Har hendt noen ganger at det bare er 5.

Kan legge til at hun er født 2 mnd for tidlig så man må tenke at hun er litt "yngre" enn sine 6 mnd.

Skrevet

Frokost: Grøt og mme

Lunsj: mme

Middag: Et halvt middagsglass, mme og litt vann (er ikke så gla i vann, men vi prøve å få han til å drikke mer. Målet et å gi litt mer middag og kutte ut mme. Men må vente til at drikker nok vann)

Kveldsmat: Grøt og mme

Spiser fruktmos som mellommåltid. Men forskjellig og vi tar det før lunsj eller middag. Bruker også litt fruktmos oppi grøten noen ganger. Det er visst kjempegodt :-)

Sover 12 timer om natta.

Skrevet

frokost ca 730: mm og grøt

lunch ca 11: mm og fruktmos

middag: mm og ca 1/2 middagsglass

kvelds ca kl 18: mm og grøt

mme kl 1845 etter bad, men den vil hun ikke ha noe særlig av lenger

Da spiser hun en gang om natta, mellom kl 0130 og 0430 en gang, som oftest rundt kl 0200.

Skrevet

6 mndr og 1 uke gammel jente. Ammer ca hver 3.time på dagtid. Får grøt kl 17-17.30 og morsmelk igjen før hun legger ca i 19-tida. Ammes stort sett 2 ganger mellom kl 19 og 7.

Skrevet

Hs sa til meg at når de når 6 mnd skal man inn på 4 faste måltider, jeg ammer ikke, min er litt over 5 mnd og får mme til frokost, spiser ca 150 ml, grøt og mme til lunsh, middagsglass og mme til middag og grøt og mme til kvelds. Så han spiser gjerne 7,11,15.30, 19.30. Legger han rundt halv 9 og han sover til kl 7. Får dessert også da og litt fruktpure som mellommåltid hvis vi vil drøye middag og kvelds litt.

Skrevet

Er nok forskjell på om man ammer eller ikke... Min HS sa at når de er 10-12 mnd bør det være fire måltider med fast føde. Gutten min er 6 mnd og en uke og han har så vidt begnt med litt grøt. Er vel ikke noe vits å få det til å gå så fort? De anbefaler jo å fullamme til 6 mnd...

Skrevet

Jenta mi å 6 mnd drikker melk 10, 13, 17, 20 og 22.

Grøt kl 20

Skrevet

Tenkte faktisk over akkurat dette i dag, da jeg regner med at helsesøster på torsdag kommer til å få slag når hun ser vekta hans.. -og fant ut dette:

( 6 mnd i dag foresten)

Mellom 08-09, pupp

mellom 11-13, grøt og evnt fruktpurè ( klokkeslett avhenger av sovingen)

mellom 14-16, pupp

mellom 17-18, grøt og evnt fruktpurè

ca 19, pupp og nattinatt.

Nattmat normalt 2 ganger, avogtil 3.

Mellom 23.30 - 00.30

ca 03-04

avogtil i 05-06 tiden

Skrevet

Morsmelk 07:30, 11:00, 14:00, 17:30 (ca tider), Grøt og vann kl 19:00 og nattinatt. Ingen mat på natta. Han får også litt grønnsaker eller frukt som mellommåltid i løpet av dagen.

Skrevet

Frokost grøt og vann

Lunch mme og frukt/skive

Middagsglass

Kvelds grøt og vann, mme før leggetid

Ingenting om natten siden han var 5 måneder.

Skrevet

Her spiser junior på 6 mnd som regel slik:

- ca 80 ml mme når han står opp, og grøt litt senere

- har en lang lur og drikker så mellom 60 og 80 ml mme når han står opp

- dersom han blir sulten før middag så får han mer mme (drikker veldig lite på dagen

- spiser ca 1/2 middagsglass (hjemmelaget el 6 mnds glass) og halvt beger fruktpure til dessert + vann fra tutkopp

- evt mme før kveldsmat dersom han har behov for det

- grøt til kvelds og så en liten sup mme når han ligger i senga

og så ser det ut til at min junior er en av de få som IKKE sover natta igjennom enda. Han spiser fortsatt 2 ganger pr natt, til tross for at han spiser bra på dagtid. Drikker da ca 100 ml pr gang.

Skrevet

Her er det bare pupp som gjelder. Prøver å venne ham til fast føde, men verken grøt, fruktpure, brød eller middag er populært. Får i ham maks 10 små teskjeer, ofte bare 3-4.

Pupp er det ellers i 4-5 tida, 7-8 tida, 10-tida, 12-tida, 15-tida, 17-tida og ca 18.30 i forbindelse med legging. Vekker ham ca 23 for nattmat for å slippe å bli vekket i ettiden når jeg nettopp har sovnet. Det blir endel måltider, det. Og flaske tar han heller ikke...

Skrevet

Gutten blir 6 mnd den 23

mm mellom kl 5-6

mm kl 9

grøt på 90 ml væske + vann kl 12

mm ca kl 13 før lur

mm kl 15/16

grøt på 120 ml væske + vann 17:30/18

mm ca kl 19 leggetid

og mm 1-2 ganger på natta

Lurer litt på om jeg burde gi han grøt på 120 ml kl 12 og 90 ml til kvelds, vet liksom ikke helt hva som lønner seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...