Let's hear it for the boys! Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Hvor lenge brukte dere den? Sønnen min er 8 mnd og kan jo ikke gå enda, så vi bruker den en del. Men jeg tenker at det blir feil å bruke den når han kan begynner å gå. Eller?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg bruker den masse til min sønn på 16 mnd. Han har kunnet gå i mange mnd nå og jeg kommer nok til å bruke den i lang tid fremover. Det er kjekt å ha om jeg skal på do eller gjør andre ting og ikke vil ha ham rasende rundt (klatrer opp i hyller og greier og da er det godt å ha ham i "fengsel".) Han trives godt oppi der og det er lettere å holde det ryddig. Han har jo mulighet til å bevege seg ganske mye da lekegrinda er stor, så jeg ser ingen ulemper med å holde ham der av og til Hilsen lekegrind-tilhenger
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Vi fikk aldri helt dreisen på det der med lekegrind vi, den ble bare stående i stua og samle leker, så vi kastet den ut i sommer, hun var vel rundt tretten mnd da, men kunne godt ha kastet den ut tidligere for vi brukte den lite, og ihvertfall ikke etter at hun begynte å gå.
Let's hear it for the boys! Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Takk for svar! Han liker seg oppi der, men ikke i lengden. Han blir til tider dritsur hvis vi setter han oppi der, og vi må distrahere han masse med leker og smokk for at han ikke skal få helt anfall. Men det er jo veldig greit da, når jeg skal dusje, vaske osv.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 hei:) vi brukte leikegrina til hun var 14 måndter. Hun stortrivdes oppi der, men etter 14 måndter hadde hun lirket vekk strinklene at jeg så ikke noe vits i å ha den mere^^ Vi har beholdt bunnen da, for den elsker hun fortsatt å leke på. Vi brukte den ikke så mye på dagen, men hvi hadde en fast tid etter middag hun kunne sitte oppi der en time (helt opp til to til tider) og kose seg. Åsså var hun der når jeg måtte på do eller gjøre noe viktig som krevde at hun var et trykt sted. Jeg syns det er viktig når man bruker lekegrind er at man bruker det som et fri og lekested for barnet og ikke en straff. vi satte aldri vesla i lekegrinden hvis hun gjorde no gærent eller maste mye, bare når det var leketid.
Moi 32 Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Gutten vår er 14mnd og bruker grinda enda. Meningen var at han skulle venne seg til den som et godt sted å være til han beynte å "fly høyt og lavt", altså fra han beynte å krabbe og fram til at han ikke er fullt så vodlsom på klatring osv(altså en god stund enda), men vi bruker den først og fremst når han blir rastløs og utålmodig og vandrer "hvileløst" og sutrende rundt i huset. Da setter jeg han i gang med f.eks duplo i lekegrinda og lar han være i fred. Da roer han seg ned, og sitter der og koser seg inntil i hvert fall 30min, tidligere opptil 1,5t.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Vi tok den bort da hun var ca 15 mnd, men den måtte opp igjen etter ca en måned. Sjelden hun sitter i den, men når hun vil slappe av, går hun selv bort og klatrer på den. Hun koser seg der.
Sistah*G07*J09* Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Her er mini 1år, og vi har den enda oppe. Ingen planer om å fjerne den Synes den er veldig grei å ha, f.eks: når jeg lager middag, når jeg skal ut en liten tur i postkassa o.l. for da vet jeg hvor jeg har han Han liker den ikke så veldig, men visst han får smokken så er det greit, da leker han godt i den. Bruker ikke smokken ellers verken når han skal sove eller til trøst. Så tror nok han bare trenger litt lekegrind smokk hehe....
Kosel Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Jr er straks 14mnd og her er den oppe enda og kommer til å forbli oppe til han klarer klatre ut av den:) Han sitter jo ikke oppi der hele tiden, men det er veldig greit å ha han der om jeg driver med matlaging som spruter veldig, dusjer går på do, vasker gulvet. Og han er stort sett veldig blid og fornøyd oppider. får ett par favoritt leker, men ikke store gjenstander for da klatrer han og vil komme til å gå i gulvet på det blunk..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Vi kjøpte lekegrind da vi skulle få nr 2. Brukte det aldri første gang og det var kjekt av og til for å dele barna i starten og når jeg skulle i en annen etg å hente noe og gå på do og slikt, men egentlig ble den lite brukt som grind. Men vi kjøpte en som kan deles opp å brukes til forskjellige ting og det har vi brukt den mye til. Når vi midlertidig skal stoppe minstemann fra og komme seg en plass så setter vi den der. Men syns ungene egnetlig skal få venne seg mest mulig til å være "fri" rundt om kring i huset.
DoubleTrouble Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Hei! Vi har hatt to lekegrinder på stua til våre tvillinger som nå er 1,5 år. Vi har nettopp tatt bort den ene slik at vi nå har bare en stående på stua. Den er så kjekk hvis vi må opp i andre etg å hente noe eller må en tur på toalettet. De liker seg veldig godt i den. De er ikke så lenge i den av gangen da. De leker stort sett på gulvet. Vi kommer nok til å ha den ennå litt lengre. Kjekt når en har to viltre 1,5-åringer:))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå