Gå til innhold

Gradering av permisjon fra jobben når man er student? (samme innlegg som gravid og student)

Anbefalte innlegg

Nå trodde jeg at jeg endelig hadde lært meg alle slags regler og ikke-regler om foreldrepenger og studenter, så slår nav til igjen med en ny sær greie...

Planen var at mannen min skulle ha 40% permisjon fra jobben, mens jeg er student, og at jeg skulle ha de resterende 60% av permisjonen/foreldrepengene. Jeg har altså opparbeidet meg rett til foreldrepenger, og det har nav godtatt etter litt krangling.

Men nå sier nav at jeg ikke kan gradere foreldrepengene mine fordi jeg er student?!! Altså må enten jeg ta all permisjonen, og mannen min får ikke noe, eller så må mannen min ta all permisjonen, og jeg bare får stipendet fra Lånekassen. Det første blir umulig fordi jeg er avhengig av at mannen min er litt hjemme så jeg får litt fred og ro til å lese, det andre er umulig fordi vi ikke har råd til det.

Men da er mitt store spørsmål: stemmer dette? Mannen min har jo krav på permisjon fordi jeg er student, ikke pga arbeidsbelastningen min. Og vi begge har jo rett til å velge gradert permisjon fra jobben.

Etter den første runden jeg hadde med nav har jeg fint lite tiltro til saksbehandleren (jeg måtte kontakte departementet før nav kunne innrømme at de hadde tatt feil), så jeg håper noen her inne har mer greie på dette :-)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...