Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg passer et lite nøste på syv måneder her, jeg får ikke tak i foreldrene for øyeblikket. Hva er normalt blandingsforhold på mme? Har ikke pakningen så jeg aner ikke hvilket merke det er heller. Er heldigvis en stund til mat, men i tilfellet jeg ikke får tak i de håper jeg noen kan gjette for meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett så er det noe trykket på den sølvposen. På min står det f.eks noen tall og Nan2.

Sjekk om det står noe på din. De ulike typene mme har ulike blandingsforhold mener jeg...

Skrevet

Da spiser han sikkert en del så jeg oppgir ikke de laveste målene.

120 ml vann og 4 skjeer.

150 ml vann og 5 skjeer.

180 ml vann og 6 skjeer.

osv. for hver 30 ml så blir det en skje ekstra med pulver.

Dette gjelder NAN. Men jeg tror det meste er likt.

Skrevet

Er bare pulver i en plastboks dessverre. Hvor galt kan det bli da? Snakker vi magevondt eller feilernæring? *mme-blondine*

Skrevet

Det værste er å gi for mye pulver. Det kan gi magevondt.

Smak på den når du har laget. Hvis det smaker lite så er det for lite pulver og er blandinga veldig gulaktig så er det for mye.

Men bruk de måla jeg oppga så er du ganske sikker. Det er sikkert NAN eller HIPP mme han har og da er blandingsforholdet ganske likt.

Skrevet

Nei da, det er ikke noe farlig. Bare pitte litt feilernæring i værste fall. Og det dør ikke ungen av på en dag :-) Mest sannsynlig så merker du ikke noe på ungen. Følg måla over her du... har du en måleskje da? Men skal du fortsette med mme daglig så bør du kanskje få tak i en ny boks etterhvert... :-)

Skrevet

Du har ikke måleskje nei?? Det forsto jeg ikke med en gang.

Da er det vanskelig å måle.

Da får du bruke sunn fornuft. Når du synes melka smaker som melk så er den ok.

Skrevet

100 ml vann og 3 skjeer

130 ml vann og 4 skjeer

200 ml vann og 6 skjeer

står det på Hipp sin pakke.

Skrevet

Takk alle sammen, da prøver jeg meg frem! Skal be om mål neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...