Gå til innhold

BEDØVELSE (smertelindring) VED UTTAK......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer sånn på hva dere blir tilbudt av smertelindring når dere har uttak..Ser at en del av dere har endel smerter/ubehag under prosessen..

Jeg fikk 3 paracet og en vival ca. 15 min før og så 25 ml Petidin like før.

Jeg kjente ingenting!

Skal nå ha uttak igjen på onsdag, og gruer meg ikke i det hele pga. fin oplevelse sist..

Hva med dere andre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En pille med morfin 30 min før fikk eg..(husker ikkje ka den heter, mulig den heter petidin??)

Hadde knall vondt (men mye av det var nok fordi eg var så overstimulert med alt for mange egg)

Kunne velge å få voltaren denne gang, pga eg ble så svimmel og kom meg ikkje opp av senga på maaange timer.

Men usikker om den vil funke så bra at eg blir nok smertelindret.

Skrevet

Jeg har aldri morfinpreparater - kun Paracet og en avslappende pille i form av Vival eller noe annet lignende. Har hatt smertefulle uttak, men ikke verre enn at det går greit - "målet helliger middelet".

Skrevet

Ser nå på felleskatalogen at petidin ikkje kommer i pilleform, men stikkpille.. Så da er det vanlig morfin eg har fått..

Ser ut som petidin og morfin har samme virkning i følge felleskatalogen..

Skrevet

Hei!

Jeg fikk en paralgin forte, en ibux og dormicum-mikstur rett før uttaket, og hadde absolutt ingen smerter.

Skrevet

Jeg valgte de 3 siste gangene å nesten ikke få noe, hadde litt i "åra" under uttaket når det ble vondest men det gikk helt fint. Grunnen til at jeg ikke ville ha noe særlig var a) jeg er ikke nervøs B) jeg ble så kvalm/bleik første uttaket av det jeg fikk at jeg måtte ligge lenge etterpå. For meg så er det vondest dagene etterpå når jeg er hjemme.

Skrevet

Hei!

Du hører vel til Tromsø ikke sant, Irbeka?

Var til samtale på torsdag og ble informert om at jeg får det samme som du har fått. Godt å høre at det var en fin opplevelse:)

Jeg gruer meg jo litt, men ble litt mer beroliget nå! Men, det er klart, medisin virker jo individuelt, så man vet jo ikke før man har opplevd det selv...Skal tenke positivt:)

Skrevet

Hei Solbe

Ja jeg hører til i Tromsø!

Skal ha uttak igjen i morgen, onsdag! Å er helt rolig og avslappet!

Så du har ingenting å gru deg for.. :)

Jeg tror Tromsø har lagt seg på en slik linje at det skal være mest mulig smertefritt. Å den blandinga av medisiner var helt perfekt for meg.. Ble en smule ruset ja!!!! Hehe...

Kati skal du inn???

Skrevet

Hei igjen!

Så flott at de tenker på at man skal ha minst mulig smerte, håper medisinen har den effekten på meg også!

Jeg reiser opp til Tromsø torsdag kveld og skal ta blodprøve og ul fredag. Så får vi se hvordan det ligger an, er så spent!

Hva gjør du om dagene når oppholdet blir såpass langvarig?? Syns det er litt fælt å være hjemmefra så lenge, spesielt fordi jeg har ei lita frøken hjemme. Men det går nok bra, hun har jo pappaen sammen med seg:)

Masse lykke til med uttak i morgen!!!

Skrevet

Hei igjen...

Sist var jeg i Tromsø i 10 dager.. Det er det de regner som et regime..

Denne gangen har de klar å forkorte mitt opphold til 6 dager..

Jeg går på kino, shopper, koser meg med pc o.l... Men det er laaaaaaange dager! Jeg har også et gull hjemme. Hun er 11 år!

Hvilke medisiner og doser har du gådd på????

Takk før lykkeønskninger, trenger det! Er såååå spent på resultatet.

Lykke til på fredag!

Skrevet

Takk for det:)

Så flott at det blir et kortere opphold for deg denne gangen!!

Har også planlagt kino og shopping, og tar med meg noen tjukke bøker for å få tida til å gå... Har bestilt meg tur hjem i helga for at det ikke skal føles så lenge (dekker det sjøl), det skjer vel ikke noe på sykehuset i helgene likevel!? Så får jeg vært i lag med samboer og jenta mi som er 6 år:)

Har gått på synarela spray (3 doser om dagen) og gonal f sprøter (150 IE). Har heldigvis hatt få bivirkninger, hadde trodd det skulle bli mer i og med at jeg reagerte voldsomt på pergotime. Men i følge de på ivf-avdelingen skulle ikke det ha noen sammenheng.

Hvilke har du gått på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...