Gå til innhold

112kg til 75kg på 8mnd

Anbefalte innlegg

Du som klarte å gå ned så mye med beinhard slanking..

hva og hvordan gjore du ting?

Tips til mat?

Tips til trening

spiser relativt sundt og trener 3-4ganger i uka... men kunne trengt meg et enda større puff bak og tatt det store skrittet med enda flere kg av meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138688478-112kg-til-75kg-p%C3%A5-8mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke om det er meg du mener, men jeg gikk ned fra 112kg til 75kg på 8 mnd, så svarer =)

For det aller første måtte jeg bestemme meg. Skal jeg fortsette på denne måten, kommer jeg til å være 150kg om et par år, og det ville jeg jo absolott ikke. Jeg skrev en liste om hvorfor jeg ville gå ned i vekt. F.eks. bedre helse, kunne handle i de butikkene jeg vil osv....

De to første ukene er veeeldig tunge, så greit å alliere deg med noen som du kan ringe hvis det blir veldig tøft. Jeg hadde mammaen min og hun hjalp med mange ganger når jeg var på tur til å spise noe jeg ikke burde. De 4 første mnd spiste jeg INGENTING(!!!!!) sjokolade, potetgull, brus og annet godis.

En vanlig dag så slik ut:

Frokost. 2 revita knekkebrød med brunost + 1 glass melk

Lunsj: 2 revita med magert pålegg + 1 glass juice (uten sukker)

Middag: Vanlig middag, men uten masse usunt. Ingen dressinger eller chips o.l. Hvis jeg hadde saus brukte jeg lite.

Mellommåltid: 1 youghurt eller en frukt

Kvelds: 2 revita med magert pålegg + 1 glass melk

I tillegg gikk jeg tur HVER dag. Ingen unnskyldninger. Hvis det regner har du regntøy og hvis du er sliten eller trøtt har du bare godt av å komme deg ut! Du må være beinhard med deg selv!! Skal maten ha kontroll over deg eller skal du ha kontroll over den?

Denne metoden fungerte veldig fint for meg! Håper du fikk svar på det du ville. Ønsker deg masse lykke til og håper du klarer finne motivasjonen! =)

Noen dager gikk jeg 30 min og andre dager 60 min. Hvis man holder tempoet oppe slik at du blir svett og anpusten er dette supergod trening. Ellers trente jeg litt styrke på stuegulvet. Situps, push-ups og vekter for armene. Dvs jeg fylte to 1,5l brusflasker med vann og brukte dem som vekter. Hadde ikke noe annet =)

• 2 måneder senere...

fy fader jeg virkelig digger deg! så sinnsyk flink du har vært!!!! Jeg begynte for en måned siden med samme tankegang det er jeg som skal ha kontrollen! nå har jeg gått ned 9kg på en måned ved å kutte ned til pittelitt godis fredager, enbrødskive i stedet for 2 til måltidene og sunnere middager med mye mer frukt og grønt magert kjøtt ++ og trener akkurat nå 1-2 ganger i uka men skal begynne igjen med annenhverdag som jeg gjorde før. da regner jeg med at jeg vil gå ned mer...viljestyrke og bevistgjøring er det som funka for meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...