Gå til innhold

ang. Reima dress å vask??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. har kjøpt 2 reima dresser til jenta mi. hørte nå i etterkant at de bli "ødelagt" om man vasker den... men hvorsan går dette ann då? en dress til mange hundre kan jo ikke bli ødelagt av bare en vask??

hvilke erfaring har dere????

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vasket og tromlet mine Reimadresser i seks år og de har ikke tatt skade av det... Men man skal ikke bruke skyllemiddel... Hender at jeg slenger de sammen med noe annet og glemmer det :-( Men har ikke lagt merke til at det har hendt noe da heller ;-)

Skrevet

De kan vaskes, men bruk Milo. Unngå skyllemiddel.

Skrevet

Har kjøpt reimatec 3 ulike steder og hver gang fått opplyst om at de skal vaskes med milo.

Skrevet

På lappen på min Reimadress står følgende:

Den skal vaskes på 30 grader.

Det anbefales å bruke vaskemiddel som er beregnet for ventilerende plagg fordi en del vaskemiddel, og spesielt skyllemiddel, vil tette porene i membranen og redusere plaggets ventilerende evne.

For å bevare vanntettheten skal skyllemiddel IKKE brukes. Det anbefales også at det brukes et kort vaskeprogram på plagget.

Plagget skal IKKE i tørketrommel/tørkeskap da dette vil ødelegge tapen på sømmene.

Det anbefales også å reimpregnere plagget etter en del vask når man ser at vanndråpene ikke lenger preller av plagget, men trekker inn i stoffet. Men husk da å bruke impregnering for ventilerende plagg.

Lykke til med ditt nye Reima plagg!!!!!!

Skrevet

har du sjekket om plagget fortsatt er ventilerende??

Skrevet

DE nyeste ReimaTec dressene er "godkjent" for tørketrommel, det står på vaskeanvisningen på dressen :-)

Skrevet

Hvor nye da? Jeg kjøpte min i juli der er det kryss over tørketrommel på vaskeanvisningen.

Skrevet

Vinterdressene vi har kjøpt nå i høst, kan ivertfall puttes i trommel/tørkeskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...