fjotteline Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Heisann. har kjøpt 2 reima dresser til jenta mi. hørte nå i etterkant at de bli "ødelagt" om man vasker den... men hvorsan går dette ann då? en dress til mange hundre kan jo ikke bli ødelagt av bare en vask?? hvilke erfaring har dere???? takk for svar!
gutteklubben grei Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Jeg har vasket og tromlet mine Reimadresser i seks år og de har ikke tatt skade av det... Men man skal ikke bruke skyllemiddel... Hender at jeg slenger de sammen med noe annet og glemmer det :-( Men har ikke lagt merke til at det har hendt noe da heller ;-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 De kan vaskes, men bruk Milo. Unngå skyllemiddel.
Mrs. Bouquet Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Har kjøpt reimatec 3 ulike steder og hver gang fått opplyst om at de skal vaskes med milo.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 På lappen på min Reimadress står følgende: Den skal vaskes på 30 grader. Det anbefales å bruke vaskemiddel som er beregnet for ventilerende plagg fordi en del vaskemiddel, og spesielt skyllemiddel, vil tette porene i membranen og redusere plaggets ventilerende evne. For å bevare vanntettheten skal skyllemiddel IKKE brukes. Det anbefales også at det brukes et kort vaskeprogram på plagget. Plagget skal IKKE i tørketrommel/tørkeskap da dette vil ødelegge tapen på sømmene. Det anbefales også å reimpregnere plagget etter en del vask når man ser at vanndråpene ikke lenger preller av plagget, men trekker inn i stoffet. Men husk da å bruke impregnering for ventilerende plagg. Lykke til med ditt nye Reima plagg!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 har du sjekket om plagget fortsatt er ventilerende??
gutteklubben grei Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 DE nyeste ReimaTec dressene er "godkjent" for tørketrommel, det står på vaskeanvisningen på dressen :-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Hvor nye da? Jeg kjøpte min i juli der er det kryss over tørketrommel på vaskeanvisningen.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Vinterdressene vi har kjøpt nå i høst, kan ivertfall puttes i trommel/tørkeskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå