Gå til innhold

Falsk krupp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en sønn på 11 måneder. Saken er den at han har vært innlagt på sykehus denne uken her med falsk krupp. Det begynte med en vanlig forkjølelse med feber i tre dager og så kom det utslett på kroppen hans. Jeg tenkte da at dette var den 4.barnesykdommen eller hva den kalles. Men selv om feberen gav seg ble pjokken stadig dårligere og han ville ikke spise/drikke. Da dro vi til fastlegen og han sendte oss til sykehuset hvor vi ble lagt inn. Der fikk han diagnosen kalsk krupp og ble gitt medisinen betapred og adrenalin-inhalasjon.

Han er nå veldig slapp, men heldigvis på bedringens vei.

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette og vet om det er lett at han får falsk krupp igjen ved en forkjølelse nå som han har hatt det en gang? Er det isåfall noen man kan gjøre for å prøve å forhindre at det skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter (som nå er 11 år) var veldig plaget av falsk krupp når hun var liten. Det kom hver 3 mnd... feber, forkjølelse, tungpusthet og slapphet.. Jeg var også alenemor på det tidspunktet. Nå virker det som om min datter ikke hadde det på samme måte som din sønn. Vi fikk hostesaft på resept og efedrin.. (for å åpne luftveiene).. Ellers var det bare å bygge opp madrassen med kataloger under, sitte i døråpningen på natten til hun roet seg, prøve å få i henne væske... og en stikkpille med febernedsettende innimellom...

Når jeg tenker etter så var vi nok ganske uheldige siden hun fikk det gang på gang, og det er visst ikke helt vanlig.. Så det behøver ikke være at din sønn får det igjen heller... Men nå er du var på det og tar tegnene mye før.. ta så kontakt med lege så fort du har mistanker så han får medisin igjen...

Beklager at jeg ikke hadde noen mer oppmuntrende beskjed å gi deg. Jeg vet godt hvordan du har det nå. Ønsker dere masse lykke til videre og håper dere slipper unna med fler anfall av falsk krupp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...