Gå til innhold

Nattavenning, men tar ikke flaske...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 7 mnd, tenkte kanskje begynne og avvenne litt på natta. Hun får to ganger grøt og middag på dagen og pupp når hun vil, så det skulle ikke være behov for mat på natten lenger. Men problemet er at hun verken tar flaske eller no annet. Så jeg får ikke tilbudt henne vann i stedet for. Hvordan skal jeg løse dette? Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke!Jeg amma min hver 4-5 time om natta tidligere og har var på vei til å kutte amminga helt på dagen MEN NÅ----er alt forandret.Han vil ha pupp hver time + vil opp kl 6 hver morgen.Ofte 5.15 også!

Men jeg vil tro at hvis barnet er veldig tørst så suger det av flaske.Selv gidder jeg ikke enda:=)Han blir tilbudt vann ved hvert måltid men han drikker bare hvis han er veldig tørst ellers lekebiter han bare.Min er nå 8 mnd.

På natta ville jeg bare prøvd å gi tutten(smokken)hvis hun bruker den?Kansje dyppet den i en skål med vann på nattbordet hvis hun ikke tar flaska.

Skrevet

Vi la henne på eget rom i natt og når hun våknet kl 3, så bare tok jeg henne opp og satt litt med henne. Ga henne smokken og la henne i sengen igjen. Hun klagde litt, men jeg sto ved siden av og strøk henne over håret. Innen 5 min hadde hun sovnet igjen, og sov til kl 8 imorres.

Så jeg er spent på hvordan det går inatt. Kanskje det ordner seg uten flaske..

Takk for svar lillegutten imagen:=) uke 30.

Skrevet

Har du prøvd med vannlig drikkeglass? Minimus her i huset nekter også flaske men hun drikker gjerne av glass. Har nettopp gjennomført nattavvening (hun er 8 måneder nå) og den første natten ble hun da tilbud litt vann i glass fra pappa - hun drakk litt, og så var det slutt med å våkne noe mer om natten. vet at jeg nok har hatt flaks her, men du kan jo prøve. Jeg var mest bekymret for søl i senga og på nattøy - da vilel hun jo bli helt våken, men pappen holdt en stoffbleie under haken og så gikk det fint.

Skrevet

Vår lille frøken tar heller ikke flaske, vi har prøvd mange forskjellige. Men den drikkekoppen fra Boots apoteket suger hun som bare det fra:-) Kanksje verdt et forsøk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...