timu Skrevet 14. september 2008 #1 Del Skrevet 14. september 2008 gullet begynner snart i barnehagen og er da 9mnd... hvordan gjør de det med de små? er de mye ute? lurer veldi på hvilke klær vi skal investere i og skift.... bør vi kjøpe i gore-tex sko for.eks? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138687504-barnehagen-og-er-9mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrotnissen Skrevet 16. september 2008 #2 Del Skrevet 16. september 2008 sønnen min begynte i barnehage når han var 8,5mnd, og det gikk veldig fint! han var ute like mye som de andre barna, så vi hadde en god del klær til han i barnehagen. Nå vet jo ikke jeg hvordan barnet ditt ligger an, men sønnen min kunne ikke gå eller krabbe, så han hadde ikke sko med seg, men vanntette lobber som vi kjøpte på cubus! de var iallefall veldig fine til han, så hadde han reima dress(vi kjøpte den i str92 og bretta opp så den paser iår også, i og med at den er ganske dyr) reima er fin fordi den har noe sånt "varme plater" i rumpa så det ikke blir så kaldt å sitte i sankassa e.l.... så hadde han fleece dress til å sove i, skifteklær osv... lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138687504-barnehagen-og-er-9mnd/#findComment-138704111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsCK Skrevet 17. september 2008 #3 Del Skrevet 17. september 2008 Våres jente begynte når hun var 10 måneder. Hun krabber bortover og reiser seg, men går ikke. Det var ikke noe problem i vår barnehage. De blir bært hvis det trengs. Ute i sandkassa er det regnbukse og vind- og vanntette labber som gjelder med ullgenser eller vindtett fleecejakke/ allværsjakke. Vi har kjøpt labber fra Reima til ca 200 kr, men det er mange butikker som har slike labber. Det viktigste er at de små er tørre og varme. Utenom fullt regnsett og labber har vi kjøpt inn masse ullundertøy, bomullsbodyer og joggebukser eller andre myke bukser som er lette å bevege seg i. Når det kommer til utedress, så har vi kjøpt en dress uten for på Coops. Har sett på dressene fra Reima, men er litt usikker på om jeg skal kjøpe eller ikke. 1000- lappen for en sesong... Husk også at barnet bør ha noen innesko i barnehagen selv om h*n ikke går enda. Vi har fått i gave disse skinntøflene som barnashus fører (husker ikke navnet). De er helt supre. Foten er god og varm, men blir ikke svett i tillegg til at de er sklisikre for en liten som prøver å reise seg. Sitter også godt på foten. Hittill har den ikke vært forsøkt drat av slik som alle sokker blir. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138687504-barnehagen-og-er-9mnd/#findComment-138706456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #4 Del Skrevet 18. september 2008 Hei! Sønnen vår begynte i barnehagen i forrige uke, og var da akkurat 9mnd... Synes jo han er liten, men sånn er det med 10mnd perm og en pappa som ikke kan ta 6 hele uker i strekk. Det har gått veldig bra så langt. Sønnen vår er veldig aktiv og sosial, "krabber" og reiser seg hele tiden, men går ikke. Alle de andre barna er ca 1,5 år så han ligger jo litt etter da... Men, det ser ut til at de blir litt ekstra opptatt av ham som er så liten. Vi har fått plass i familiebhg med dobbelgruppe, dvs at de er max 8 barn på 2 voksne. De voksne hjelper selvsagt sønnen vår med å spise osv, selv om han "spiser" selv også. I infoskrivet vi fikk stod det at de har to faste bleieskift hver dag, i tillegg til når det trengs, dvs de har bæsjet :-) Synes også det er veldig vanskelig med klær... har lagt masse skift i bhg, vanlige bomullsbodyer, litt tykkere bomullsgensere + tykkere utejakke. Har også en parkdress jeg kjøpte på salg som helt sikkert er for liten til våren allerede. Som sko har jeg foreløpig kjøpt et par gummistøvler... Holder fint til å sitte ute med, og har plass til litt tykkere sokker. Og de var ikke så dyre, 89kr... I tillegg har vi arvet et par gore-tex støvler i str 23, som vi vil bruke senere i vinter. Vi føler veldig på dette med at han er så liten, og forsøker å ha veldig korte dager fremover. Det er pappaen som bruker sin perm slik, ellers er det vanskelig med 2 foreldre i full jobb... Lykke til alle andre med bittesmå barnehagebarn! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138687504-barnehagen-og-er-9mnd/#findComment-138720048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå