Ugla er mamma! Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Dere som har vært på turer til Køben etter eggløsningstester. Hvordan reiser dere? Bil/Buss/Fly/Ferge?? Fordeler/Ulemper Priser? Masse å tenke på, selv de minste praktiske ting blir store. Men det kjenner dere vel godt til?
solsikke73 Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Hei Jeg har aldri kunnet forutsi når jeg skulle få positiv eggløsningstest. Jeg har derfor bestilt bilett på nettet med Sterling/Norwegian når testen er blitt positiv (har snakket med klinikken om når de ønsker å ha meg ned i forhold til når i syklusen testen ble positiv) Sterling har alltid fungert greit for meg, og har vært noenlunde billigt. Lykke til!
solsikke73 Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Forresten, så er det veldig greit å ta tog eller metro fra Kastrup til København (jeg foretrekker metroen som går veldig ofte)....
Tjorven1 Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg har testet positivt fra dag 10 til 14 - så når el-testen har blitt positiv - nå på fredag kveld feks. gikk jeg inn å betilte fly, til dagen etter gjerne i 7-8 tiden om morgnen. Ringer Stork og sier jeg kommer. Reiser da til Kastrup - så går jeg rett gjennom ankomsthallen, kjøper billeter til toget på en av automatene( de tar visa)(på venstre side av et bygg i midten) ca. 33 kr. Så går jeg ett par meter til, til nedgangen til toget - det står: Mot København platform 1 eller to, så kommer det ofte et tog fort, jeg spørr om jeg er usiker. Toget tar ca 20 min til Norreport, stasjonen etter københavn (tror jeg). Der går jeg ut, tar til venstre over det store krysset, en platebutikk el rett ovenfor krysset. Føler denne veien ned, to kartaler med ett blomstertorg i midten. rett før innsjøen tar jeg til venstre langs veien ved sjøen, da er du i samme gate som Stork, tror det er ca i tredje kvartal Stork ligger. Etter Hotel Arthur - en blå dør. Håper dette gav deg litt. Om morgnene tester jeg meg i 6-7 tiden, går evt å legger meg igjen om negativ. da har man jo litt bedre tid, og trenger ikke være i Køben før i 14-15 tiden. Lykke til!
maleen Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Vi pleier å kjøre nedover vi da. Parkerer bilen i Malmø tar toget til København. Vi bruker Vitanova det tar 10 min å gå fra hovedbanegården. Vi synes det er helt greit. Jeg kjører nedover og samboeren kjører oppover.Vi synes det funker fint. Bruker 5 timer hver vei. Hvis vi skulle tatt et fly så måtte vi dra til Gardemoen eller Torp og det vil ta en stund det også å komme dit. Om med bensinpriser så er det det samme om vi flyr eller kjører bil.
Ugla er mamma! Skrevet 15. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2008 Kjempeflott med gode inspill og tanker. Hører selvsagt gjerne fra andre som har gode tips og tanker vel verdt å ta med seg.
hegeno Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 jeg har også gått inn og kjøpt flybillett når testen er positiv de fleste gangene, men siste gangen hev jeg meg heller på en nattbuss. Hovedårsaken til at jeg gjorde det var at flybillettene var blitt så dyre pga søndag og ferie, men fant egentlig ut at det var ganske ok. Sov egentlig mer den natten enn jeg vanligvis gjør når jeg tar tidlig fly om morningen.
Ugla er mamma! Skrevet 16. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2008 Hvilket busselskap har du brukt? Mulig jeg har rotet litt, men jeg fant ikke ut hvem som kjører dit.
Deneb Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Vi har pleid å kjøre bil fra Oslo til København. Vi erfarte at jeg ble så syk på flyet at det mest sannsynlig ikke var gunstig i forhold til å skulle bli gravid. Dessuten er det veldig deilig å kunne stoppe hvor vi vil, kjøre helt til døra, shoppe på vei tilbake (uten å måtte bære tungt)... - ja, også ble det liksom en liten miniferie, noe som gjorde turene veldig avslappende og hyggelige ) Lykke til!
Tjorven1 Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Tittet innom tråden igjen.. Det er swebus man tar: http://www.swebusexpress.se/ Jeg har tatt den i andre æren til Helsingborg (rett på svenske siden), jeg hadde styrt unna den som går søndag hjem til Norge, jeg hadde en helvetestur med den en søndag, helt overfylt og toalett som ikke funket. Har tatt bussen andre dager, og da har det vært bare behagelig.
Ugla er mamma! Skrevet 17. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2008 Da kjører man vel over broen fra Sverige?? Setter veldig stor pris på alle svar. Hjelperå kunne nyttiggjøre seg andres erfaringer.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 da vi kjørte, valgte vi å parkere bilen på det siste togstoppet i sverige før broen. du har hovedstasjonen i malmø, og så er det neste stoppet et typisk pendlerstopp med stor parkeringsplass utenfor. du kjører bokstavelig talt av motorveien og inn på togstasjonen. husker dessverre ikke navnet på den stasjonen, men det er noe a la malmø syd, tror jeg. på denne måten slapp vi å kjøre i københavn sentrum. det er sikkert ikke vanskelig, men vi hadde ikke så god tid og ville ikke risikere å kjøre oss bort, ikke finne parkering og komme for seint. hver sin smak. :-)
ElleL Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Stasjonen heter Malmø Syd - Svågertorp.
SogH Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Hei! Vi har stort sett tatt flyet ned, bestilt til dagen etter når testen var positiv. Har faktisk vært heldig og fått billige flybilletter (bare noen hundre) men Sterling allikevel! Hjem har vi enten tatt fly samme ettermiddag/kveld eller buss. Vi har da reist med Säfflebussen (http://www.safflebussen.se/). Den er stort sett grei, men personlig synes jeg det er kjipt med så mange timer på buss. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå