2 hjertegull :) Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Vi brukte en del sinksalve før, men jeg fant ut at jeg ville ikke bruke det så mye, for jeg har hørt at det ikke er bra med for mye.. Fikk da anbefalt av en venninne å bruke Aselli sårsalve, men synes Mia er blitt bare mer rød av det? Hun går aldri lenge med bæsj i bleia.. Jeg lar henne bare gjøre seg ferdig, så skifter jeg.. Samtidig så skifter jeg også tissebleier ofte.. Har kanskje ikke vært så flink som jeg burde med å la henne ligge uten bleie....... I kveld har vært en ille kveld.. Tror det svir i stumpen hennes.. Hun bæsjet litt, og begynte å "hikste" etter luft, slik som jeg selv gjør når det svir uansett hvor.. Hun illskrek stakkars.. Jeg ble helt rådvill, vet ikke hva jeg skal gjøre.. Vi holdt henne litt i badekaret men det ble bare feil... Vi hadde henne også å ligge litt å lufte på stellebordet, men hun bare skrek.. Noen tips / råd? Mottas med stooooor takk!
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 når jeg ser litt antydning til rød stump så tar jeg på potetmel. Det funker som bare det Jeg har aldri smurt med salve og han har aldri vært sår, han er 6 mnd
mahlin Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Her blir d smurt inytiol ( tror d staves slik) på snuppa sin stump, og det har funket kjempebra! Er et par ganger hun har vert så sår at hu skriker når eg skal tørke henne! Har da smurt på denne, og så er det borte etter bare et par dager Har og brukt Aderma forresten, men syns inytiolen har raskere virkning
*LilleTroll + spira Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Inotyol heter det Bruker den her hjemme og.. Har hun antydning til rødhet smøres det på, fin igjen neste dag
*LilleTroll + spira Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Inotyol er for eksem og psoriasis (står det på tuba..) men bruker den til rødhet i stompen fordiom. Ble brukt på jenta mi på sykehuset. Hun var veldig løs i magen (pga antibiotika) i starten og bæsjet oftere enn vi rakk å skifte bleie føltes det som. Hadde store skorper på rompa som forsvant raskere enn forventet ved å smøre på inotyol!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 anbefaler sebamed sin stellesalve!! Er superfornøyd med den.
Gjest Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 min lille gutt fikk antydning til rød stump her om dagen,han bæsjer veldig mye..skyller han bare under vann..men smurte på et veldig tynnt lag m zink..(d skal ikke mye til,d er viktig)å nå et par dager etterpå er han helt fin igjen..
Gjest Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Med første brukte jeg "alt mulig", nå til nr 2 bruker jeg bare potetmel og irriterer meg grenseløst over at jeg ikke prøvde det vidundermiddelet med første. Trenger ikke noe annet!
ja08 Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Da poden min gikk på antibiotika og fikk renne rompe og sår stump fant jeg tilslutt ut at seba med sin spesialkrem blandet med natusan sin sinksalve gjorde susen og anbefales på det varmeste.
~sjiraff~ Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 -med snuppa brukte vi Weleda salve og potetmel. Nå har vi -bank i bordet- ennå ikke hatt sår stump. Han er snart 7 mnd.
Anka :-) :-) :-) Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Dersom hun har sår i rumpa, så kan det være soppinfeksjon! Jenta vår hadde sår i to måneder og skrek som en gris uten at alle gode råd hjalp! Fikk til slutt vite at det kunne være sopp, og tok kontakt med lege. Med canesten salve og en mikstur vart det orden på stumpen og skrikingen! Nå bruker vi bare inotyol mot vanlig rød stump... :-)
Gjest mphs Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 På første brukte vi Sebamed spesialkrem og Weleda salve. Denne gangen bruker vi Weleda salve og potetmel.
2 hjertegull :) Skrevet 14. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2008 Tusen takk alle for gode tips.. Tror jeg skal prøve den inotyol salven dere snakker om.. Kjøpes den på apoteket? Men potetmel er jo noe jeg har i skapet, å lurer da på hvordan dere gjør det? Stryker bare på litt mel, eller blander i vann, eller hva? Hadde aldri hørt om det før nå, så jeg må bare spørre?
Gjest mphs Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Har bleien klar under stumpen og drysser og klapper på en gdr slump potetmel.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #15 Skrevet 15. september 2008 Her i huset bruker jeg bare inotyol om det er såre rumper:) syns den kremen er utrolig bra og gutta blir bra igjen med en gang!!!
happy og to små Skrevet 15. september 2008 #16 Skrevet 15. september 2008 Weleda salve! Beste som har skjedd her i huset i hvertfall! :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. september 2008 #17 Skrevet 15. september 2008 Jonas har hatt sår stump engang, da hadde han nok sovet med bæsj i bleien en god stund. Da smørte vi med sinksalve en dag så var det borte. Har noen ganger også brukt a-creme om han har hatt antydning til rød stump, også den har fått det bort.
Guttemamma75 Skrevet 15. september 2008 #18 Skrevet 15. september 2008 Silulen sinksalve er tingen.. Veldig "smørbar" og lett å tørke bort.. Et godt lag med det i rumpa når han er rød så er det som oftest bedre neste gang vi skifter bleie etter et par timer.. Virker litt som en barriere krem om man har på et godt lag og beskytter dermed huden om det kommer mer avføring..
Mammamia:) Skrevet 15. september 2008 #19 Skrevet 15. september 2008 POTETMEL!!!!!! Her har vi hatt bæsj i hver eneste bleie siden fødsel, snart 9 uker, og aldri hatt sår stump! Drysser over en god del potetmel, dette holder rumpa tørr og fin helt til neste stell. Billig og utrolig bra!
Labambie Skrevet 15. september 2008 #20 Skrevet 15. september 2008 A-creme og potetmel... Ser noen anbefaler Sebamed stellekrem! Unngå den!!! Den er tjokafull av parfyme og parabener og strøk i testen til grønn hverdag. DEN sviiiir!! Huff... Vi brukte den på snuppa i starten, men ble fort slutt på det.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #21 Skrevet 15. september 2008 Vi bruker babyline sinksalve. Han har ikke vært så veldig sår enda, men kommer da til å bruke potetmel. )
Tante Bassa Skrevet 15. september 2008 #22 Skrevet 15. september 2008 Ta en titt på denne linken: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud_og_haar/bleieutslett
2 hjertegull :) Skrevet 15. september 2008 Forfatter #23 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk Sonja S Den siden var veldig nyttig.. Skal dra opp på apoteket med det samme! Labambie; Takk for info om den stellekremen man burde holde seg unna!
2 hjertegull :) Skrevet 15. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 15. september 2008 Anka: Tusen takk for dette tipset.. Det viste seg at det er akkurat det hun har.. Selv om hun ikke har åpne sår.. Smører nå med Krystallfiolett liniment og stellesalve.. Håper det går bort med det, hvis ikke skal vi kontakte lege.. Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt før du skreiv inlegget ditt.. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå