Gå til innhold

Hjeeeeelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min våkner minst hver time hele natta.. Blir gaaaal jeg!!! Sliter med søvnen selv, så rekker ikke sovne før han våkner igjen... :-( Hva skal jeg gjøre?? Han vil ikke ha mat heller (jeg ammer) det er akkurat som om han bare vil vite at jeg er der. For han sovner jo nesten med en gang igjen. Han ligger i egen seng halve natta ca, og i min seng resten av natta.

Vet det har vært flere innlegg om dette før, men husker ikke hva det sto jeg..

Takk for svar... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojoj, ikke gøy. Har han holdt på lenge med dette? Min jente på snart 6 mnd har hatt en periode nå rundt 5 mnd hvor hun sov mye mer urolig på natten. Det er imidlertid vanlig at mange barn får en urolig periode rundt denne tiden. Det varte et par-tre uker hos oss, nå sover hun rolig om nettene igjen. Så det KAN være en fase som går over snart.

Hvis dette er noe som har holdt på lenge: Jeg har vært veldig konsekvent med at snuppa ikke får komme opp av senga om natten unntatt når hun skal ha mat. Nå vet jeg at hun klarer seg med ett nattmåltid, og hvis hun våkner og maser utenom det, så tar jeg henne ikke opp, bare pakker henne godt inn i pleddet, putter i smokken, stryker henne over hodet e.l. til hun blir trøtt nok til at jeg kan gå ut eller at hun sovner mens jeg er der. Innimellom har det tatt opp mot en time å få henne til å sovne igjen. Men poenget er at når de tas opp når de våkner, og får positiv oppmerksomhet hver gang, så våkner de fordi de ønsker den nærheten og oppmerksomheten, så det fungerer som en slags belønning for å våkne, hvis du skjønner.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok forsøkt å ikke ta ham opp, og venne ham til at han ikke får positiv oppmerksomhet hver gang han våkner. Dette kan nok ta litt tid og krefter, men prøv å ikke gi etter og ta ham opp. Prøv også å legge ham på eget rom - da blir han ikke forstyrret i søvnen, og du sover bedre mellom slagene. Snuppa vår har sovet på eget rom siden ca 5,5 mnd, og det fungerer kjempefint.

Håper du kan finne litt hjelp i noe av dette! Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar:-)

Har holdt på sånn et par uker nå. Pleier ikke ta han opp heller, men pleier å gjøre som du sier å bre over dyna, putte i smokken og bare styke litt på hode. Tar han bare over i senga når han skal ha mat i 4-5 tia, og da blir han liggende men fortsetter allikevel å våkne...

Skulle gjerne ha putta han på eget rom, er ganske sikker på at det kunne hjulpet. men nå har jeg bare 1 soverom i den lille leiligheten min da... :-S

Men men.. er vel bare en periode vi må igjennom. Håper det går over snart ellers går jeg på veggen her hjemme!! :-(

Skrevet

Da høres det mest ut som en fase - vi får satse på det, og håpe at det går over snart! Det gikk i alle fall over her hos oss :)

Du kan jo evt prøve å legge ham tilbake etter han har fått mat også, men jeg synes dette høres typisk ut som en periode med nattvåkning som mange er igjennom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...