Gå til innhold

søvntrobbel hos snart 1 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Håper inderlig at noen kan gi oss et par gode råd, for jeg begynner å være desperat nå. Saken er i det at min datter , som om 3 uker blir ett år gammel, sover så utrolig lite på dagen og det er umulig å få henne til å sovne selv, både på dag og natt tid.

Da hun var mindre måtte hun bysses og bæres inntil hun sovnet. Så klarte vi noen få ganger å legge henne i våken i senga for natten, så sovnet hun selv etter hvert uten større histeri. Så kom det ferietid, vi har reist en del i år, og effekten er slik at hun som pleide å sove ca 30-45 min 2-3 ganger på dagtid, og legge seg rund kl 20, sover nå kun en gang i ca 0,5-1 time på dagen, og sovner ikke før 22 om natten. Og da må hun bysses i vogna, ofte opp til et halv time, for å bli flyttet til senga si når hun har sovnet dypere.

Hun er veldig aktiv baby , masse energi, og det er virkelig slitsomt at hun nesten ikke sover på dagen. Og så er hun våken så lenge, vi har jo ingen voksentid,for når hun endelig sovner, så er jeg helt utkjørt, og så er det jo som oftest en del husarbeid som jeg ikke kan ta mens hun er våken.

Har forsøkt å legge henne i senga og bare so god natt og se om hun finner roen selv, men det går bare ikke. Hun står i sprinkleseng og skriker, roper, hyler , gråter og alt mulig til hun er helt våt eller brekker seg og kaster opp , men sovner ikke.

Jeg vet at det er mest sansynligvis vår skyld og hun ble bortsjemt og vant til at hun bysses , men nå trenger jeg desperat hjelp til å komme seg ut av det. Anybody ?? Please ?? Alle, absolutt alle forslagg mottas med takknemlighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ..?:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...