BobleKroppen Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Er dere sånn ordentlige kjærester enda? Er det mye kos, klapp, klem og kyss. Eller har hverdagen innhentet dere? Som dere har skjønt sliter vi om dagen, og jeg beklager om det blir mye negativt mas fra meg. Men jeg er ikke klar for å åpne meg for vennene eller familien enda, og da er dere her inne gode å ha! Tusen takk for det:-) nå som dere er hjemme i perm, gir mannen din deg da et uoppfordret kyss når han kommer hjem fra jobb?
*LilleTroll + spira Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Her i huset blir vi begge litt "snurte" om vi ikke får kyss i døra både når vi kommer hjem og når vi går Ligger stort sett fortsatt i senga når sambo går på jobb, og han går aldri uten å gi meg et kyss! Vi synes det er veldig viktig å ta vare på hverandre og vise affeksjon i form av klemmer, en liten berøring etc...til tross for en relativt hektisk hverdag med en liten i hus. Vært kjærester i 6 år og er fortsatt tussete etter hverandre!
BobleKroppen Skrevet 14. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2008 Det er jo sånn jeg vil ha det og:-/
lille oscar + bebis Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 men det kan du vel og få? har ikke lagt merke til noen av de andre innleggene dine da men... Vil bare si at hos oss har det gått veldig opp og ned. en periode er det ikke noe kyss klapp klem, krangling, og lite samspill... Men det er som regel fordi en av oss er slitne, trøtte eller har vært for lite med venner og for mye med hverandre... Det som er bra er at vi er bevisst på det! Nå har vi det kjempebra! Typen har en ny jobb nå som han får mer energi av enn at han blir sliten;) Vi passer på å komme oss ut litt, slik at vi får en kjangs til å savne hverandre... Vi har for øyeblikket energi til å være bevisst på å ta vare på hverandre, og det er det som gjelder her. For når begge eller en av oss er skikkelig sliten sur og lei, da er det jammen ikke noe hyggelig her altså... hehe:)
*LilleTroll + spira Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Hørtes ut som en skikkelig dans på roser i innlegget mitt over, hehe.. Vi har selvfølgelig våre hverdagsutfordringer og diskusjoner vi og, men har som regel at vi aldri skal gå fra hverandre eller legge oss uten å ha skværa opp
Sannemamma Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Her er det også kyss og klem, ingen går før vi ha susset og kost litt. Mannen min er veldig kjælen og kosete av seg og vil som regel at jeg sitter på fanget eller ligger å hviler litt sammen på sofaen når barna har lagt seg. Synes det er viktig å vise at vi elsker hverandre. Selvsagt har vi dager da vi er sur og lei begge to, særlig når det er snakk om barneoppdragelse eller når jeg synes mannen prioriterer litt feil. Men heldigvis ikke så altfor ofte. Håper dere får hjelp til å ordne dette, det er ikke gøy å ha det vondt. Lykke til BobleKroppen
Sannemamma Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Glemte å skrive at vi har vært samboere i 11 år og gift i 2 år.
Mininni Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Hei, Vi er så absolutt ordentlige kjærester fortsatt! Vi var begge forberedt på at ting kunne bli annerledes etter at vi fikk datteren vår, men det har faktisk ikke blitt så store forandringer som vi fryktet. Er fortsatt opp over ørene forelsket og veldig kosete. Mannen min er utrolig flink til å kysse på meg uoppfordret... Selvsagt er ikke alle dager fullstendig lyserosa, men vi har det veldig bra sammen Vi er veldig bevisste på å få tid sammen alene etter snuppas leggetid, snakker masse sammen og har ordentlig kvalitetstid når vi kan. Tror det har vært avgjørende for oss at vi ikke "sluttet" å snakke sammen selv om vi var slitne, sov for lite eller babyen tok mye tid og krefter. Har bevisst prioritert hverandre og er flinke til å fortelle hverandre hva vi setter pris på hos den andre. Dette ble kanskje litt kvalmt og søtt, men du spurte...
TinaP Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Har vært sammen 10 år og har et barn på 9 mndr. Elsker han mer og mer, men lidenskapen er ikke like stor nå etter at lillegutt kom. Får jo ikke roen til å kose oss så mye. Skal reise bort til helgen uten lillegutt og da skal vi kose oss, håper jeg. Vi kysser god natt og når han kommer hjem fra jobb og av og til ellers.
Olsokmamma Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 Vi har vært gift 5 år og sammen i 10 og 1/2 år. Og jeg er fremdeles forelsket i mannen min, og han i meg. Vi sier ofte at vi er glade i hverandre, og at vi elsker hverandre. Og vi holder ofte hverandre i hånden, feks når vi ser tv, er ute og går osv. Og vi gir hverandre kyss og holder omkring hverandre.Tross 4 barn og travle dager, så snakker vi alltid mye med hverandre. Han er min beste venn også! Når jeg har lagt meg før han og feks har sovnet, så gir han meg omtrent alltid et kyss. Han er så søt, flink til å overraske meg med små gester som betyr hele verden for meg. Feks da jeg kom hjem fra korøvelse forrig uke(har med meg babyen) hadde han smurt på mat, satt frem drikke og dekt på så pent med lys til meg. Søtt ja:) Men det har ikke alltid vært slik. Vi hadde en nedtur for noen år siden, der jeg gikk og savnet kjærtegn og det å være kjærester. Vi hadde det ikke fælt eller noe sånt ellers, han bare glemte det og syntes vi hadde det greit i grunn. Og jeg ble lei av å alltid være den som ga, og alltid måtte be om et kyss for å få det. Da det gikk ei stund, og jeg følte at forholdet vårt nesten ble mer vennskap enn kjærester, tok jeg det opp med mannen min. For slik ville jeg ikke ha det! Men så viste det seg at det gikk litt begge veier, jeg sendte ut litt feile signaler og han trodde jeg ville ha det slik. Nå er alt kjekt, og det har det vært i flere år:) Nja, sex og sånt er det ikke så masse med ennå etter fødselen, men babyen er jo bare 6 uker, så det kommer seg nok. Har akkurat begynt på minipillen, så om noen uker er det vel i orden det også.(skal ha spiral, men må jo vente til 3 mnd da) Jeg synes du skal snakke med mannen din jeg, slik at gi og ta forholdet blir balansert:)
1baby,og 1 spire Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Vi har vært sammen og samboere i 10 år. Vi gir verandre altid hade kyss , natta kyss og når en av oss kommer hjem til den andre. Sier også altid at vi elsker verandre da også. Dette har altid betydd veldig mye for oss , så slik kommer det nok altid til å være eller vil jeg nok tru det er noe galt , vis det plutselig skulle slutte en dag. Samboeren min er også veldig snil og gir meg blomster og andre ting når jeg har hatt en tung periode. For eks her om dagen da vesla ikke ville sove , da kom han hjem med en fin blomster bukett til meg. Men vi har virkelig hatt våres nedturer vi også. den store 3 og 7 års krisen. Så ikke gi opp det kan bli bedre så sant følelsene er der da.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 Jeg må bare si at hos oss går det opp og ned. Pleier å gi hverandre kyss etter endt arbeidsdag og om kvelden, ellers varierer det en del hvor mye klapp og kos det blir. Vi har uker og måneder hvor vi begge er trøtte og lei. Da er det ikke så mye gnist mellom oss. Når en av oss er ovenpå igjen, gir den mye av seg selv, og da blir den andre litt "smittet". Vi er begge fullstendig klar over at livet går i bølger og at man ikke kan være lykkelig forelsket hele tiden (vi har vært gift i 11 år) Jeg tror mye handler om hva man gjør det til selv. Hvis du jobber en del med deg selv og gjør alt positivt, så går det bedre. I stedet for å tenke: "Uff ,nå kommer den trauste mannen min hjem, og han gidder sikkert ikke gi meg et kyss en gang", tenk heller slik: " Jeg er heldig som har en så grei mann som kommer hjem til meg hver dag. Nå skal jeg gi ham et kyss for han er sikkert sliten etter å h a vært på jobben hele dagen." Det er lett å komme inn i en negativ tankegang. Prøv å snu alt positivt. Det er jo klart at hvis du er blid og og hyggelig så smitter det over på ham. Det er verdt å jobbe litt for å få det til å fungere. Si til ham hva og hvordan du ønsker det. Spør om hva han har lyst til/liker. Prøv å tilfredstille ham litt. Vær ekstra hyggelig med ham i noen uker, men hvis ikke ting endrer seg da, må dere kanskje vurdere forholdet litt grundigere. Ikke glem at småbarnsperioden er det mest hektiske perioden i et forhold! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå