Gå til innhold

Andre med småttiser som er tv-slaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4,5 måned er ekstremt opptatt av tv'en. Hun kan sitte i vippestolen sin å stirre på tvprogrammer leeenge! Vet ikke helt om jeg syns noe om det, selv om hun er rolig når hun holder seg opptatt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jenta mi er litt over 3 mnd og har sett på tv noen uker nå, skikkelig oppslukt av den

Skrevet

Heh veldig enkelt å sette de foran tv'en når vi trenger litt ro.. men noe sier meg at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ;)

Skrevet

Her bruker vi tv litt, når han er i mellomstadige til å sove, vil ikke ligge på gulvet, ikke på fanget og er ikke trøtt nok til å sove. Mest på kvelden det blir brukt, da er det mye sutring

Skrevet

Min også.. liker godt tegnefilmer, reklame og musikkvideoer. Skal innrømme at jeg bruker det litt når jeg dusjer om morgenen... og hvis han ikke vil roe seg når det er noe jeg må gjøre. Han kan ennå ikke bevege seg rundt, men koser seg på matten med leker og titter litt på tv innimellom.

Skrevet

Litt er sikkert ok, men helsesøster sa de kan bli overstimulert av å se på tv...

Skrevet

men hvor mye kan de se på tv da??? hva sier helsesøstre o.l til det? har ikke tørt å satt han foran tv med vilje jeg... selv om han liker de..

Skrevet

Samme her, jenta mi er snart 8 mnd og liker veeeldig godt å se tv, jeg pleier å sette på en musikkanal og deretter teksttv, da føler jeg meg litt trygg på at hun ikke blir overstimulert. Titter av og til opp på teksttv men det er svært lite som skjer og snur seg deretter til leken.

Skrevet

Syns egentlig ikke noe om å sette lillingen foran tv, tror faktisk ikke de har godt av det. Overstimulert er nå en ting, det tror jeg de kan blit av mangt og meget. Men jeg har tenkt at det må være slitsomt for øyne og hodet av å se inn i skjermen. Vi har stor tv, så hvis han kryper bort å legger seg forn tv, så blir det utrolig nært. Vi sitter jo ikke oppi tv'n vi heller - det gjør vondt det!:) De blit tidsnok tv-slaver:)

Skrevet

JA!! Sønnen min på 8 mnd eeeelsker tven, men vi er ikke noe glad i det! Problemet er at stua vår ikke er så kjempe stor. Lekegrinda hans må stå der den står, og da har han fri tilgang til tv. Men vi pleier å henge et teppe over kanten når vi synes han blir litt vel oppslukt :)

Skrevet

Jenta mi på 8 mnd er sånn passe opptatt av tv. Jeg setter henne foran tv mens jeg går å tar meg en dusj, omtrent 10-15 minutter. Da er det Disney eller annen tegnefilm..

Dette med at barna blir overstimulert har jeg ikke noe tro på.. Når de blir så store som f.eks mi, snur hun seg bort og leker med leka si istedet når hun er lei. Dessuten om hun blir drittlei lar hun høre fra seg gitt.. Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...