Gå til innhold

Sønnen min hadde skikkelig dårlig ånde idag. luktet skikkelig metallisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har vært hos faren sin i helgen, og da jeg hentet han idag, luktet munnen hans metallisk. ga en en drops, men lukten var der ennå. Kan det være mandlene?

Fortsetter under...

Skrevet

Metallisk ånde forbinder jeg med sukkersyke.....

Skrevet

Hvor gammel er han? Han kan ha fått for lite matt rett og slett.

Da lukter det aceton nesten av munnen deres fordi de forbrenner rent fett. Min hadde det når han lå på sykehuset og han ikke fikk nok brystmelk. Luktet skikkelig av munnen hans. Så hadde han gått ned mye også. Gikk over med en gang jeg ga flaske...

Skrevet

Datteren min (6 år) har av og til svært dårlig ånde, litt metallisk rett og slett. Selv etter mat og tannpuss. Jeg ser inn i munnen hennes, men kan heller ikke se noe uhumskheter (misfargede tenner e.l).

Vi pusser tennene hennes 2 ganger for dagen, hun spiser regelmessige måltider og får fluor.

Når bør man kontakte fastlege/tannlege?

Skrevet

Ja bør vel kontakte lege. Kan jo være diabetes1. Men da pleier de å gå ned i vekt og bli slappe...

Annonse

Skrevet

Datteren min har ikke de symptomene. Oppdaget dette for en 2 ukers tid. Ikke er hun syk, og ikke pleier hun å være syk. 4 år siden sist faktisk.

Men om hun skulle hatt et hull i tennene, kan det være derfor det lukter? Jeg ser ikke noe misfarging, men kan jo hende hullet ligger slik til at det ikke synes...

Skrevet

Du bør _absolutt_ kontakte lege!

Jeg vet om barn som har blitt meget alvorlig syke, fordi foreldrene ikke tok de med til lege pga nettopp det symptomet der.

Ubehandlet sukkersyke på små barn er ikke heldig!

Skrevet

Bare for å ha det sagt, så får mange en slik ånde ved feber!

Skrevet

Hei. Nå er det jo en stund siden jeg har skrevet her inne. Har vært litt opptatt, så har ikke fått sjekket svarene.

Sønnen min er ved god helse. Det var ikke så lenge siden vi har vært hos tannlegen, og der sa hun at han hadde fine tenner. Ingen hull eller noe. Han har ikke vært slapp eller syk. Hadde feber i slutten av sommerferien, men ellers ikke noe mer. Han går i bhg, og jeg har ikke fått noe tilbake melding fra personalet der om han har vært slapp eller syk. Han har heller ikke gått noe ned i vekt, for jeg veier han jevnt og trutt. Men for sikkerhets skyld, bestiller jeg en time hos legen og sjekke.

Takk for svar, alle sammen :)

P.s den dårlige ånden gikk bort etter 2 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...