Gå til innhold

Ikke noe liv siden lørdag ettermiddag

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 uker på vei, har siden lørdag ettermidag ikke kjent sparking og bevegelse i magen. Det har vært noen ganger jeg har lurt, men ikke vært sikker på om det var bevegelse i tarmen.

Det jeg lurer på er om om det er vanlig at babyen kanskje hviller seg i noen dager, og kan ligger der uten å bevegen seg så mye? Tidligere har det vært daglige spark og bevegelser ei god stund.Kan det også være at den kanskje har snudd seg slik at den ligger og sparker innover mot ryggraden min slik at jeg ikke kjenner det?

Noen som vet?? Hvis jeg ikke har kjent noe mer til i morgen tar jeg kontakt med lege.

Hilsenl itt bekymret

Fortsetter under...

jeg var hos legen min denne uken (er i uke 19/20) pga akkurat det samme som du.. jeg hadde gått i tre dager ca uten noe liv.. og trodde det verste!! helt forferdelig følelse, så for meg at jeg fikk beskjed om at det ikke var noe liv, men alt var i skjønneste orden. Men del følelsen kan nesten ingen prate te oss gravide om, for at den så skal forsvinne. Det eneste jeg føler å gjøre er å fysisk dra til jordmor/lege og høre det, bare for å få den bekreftelsen/beviset. for jeg merker at gravides måte er den eneste måten.. og det har ikke bare med at vi er gravide, men vi er også mennesker(dah...) og vi trenger bekreftelse på at det lille barnet vårt som er så dyrebart har det så bra som det bare er mulig!!

Jeg tror personlig ikke det er noe feil med barnet ditt..men for roen i sjelens skyld... ville jeg gjort som meg.. å ringe legen.. si at du kjenner regelmessig liv, men har ikke gjort det på et par dager.. og du trenger å vite at alt er bra!! Dette har du krav på!!

stå på og lykke te:)

Det er visstnok helt normalt så tidlig:) Dem har hverken fått et ordentlig søvnmønster eller bevegelsesmønster enda. Og det er ikke sikkert du kjenner alle bevegelsene babyen gjør når du er "bare" 22 uker på vei, og ja, jeg tror den kan snu seg og sparke innover!

Men jeg skjønner at du blir bekymra, så ta gjerne kontakt med legen, veit hvor vondt det er å tro at noe er galt... Det verste er å ikke vite!

Får håpe babyen din sparker snart :)

Jeg skjønner godt at du blir urolig, og jeg tror jeg ville ringt ned på føden for å få det sjekket, faktisk. Jeg regner med sannsynligheten er stor for at småtten bare har snudd seg litt rundt, og kanskje sparker inn mot ryggen din eller noe sånt. Men likevel: For å berolige meg selv ville jeg bedt om å få en sjekk, for det er ikke noe koselig å gå og være redd.

Regner med du har prøvd triksene med å drikke noe iskaldt, spise noe søtt og å ligge på magen/sitte med bena trukket opp mot magen?

Lykke til da! :) Og skriv gjerne her inne igjen når du har fått bekreftet at alt er som det skal. :)

Jeg hadde også en del dager hvor jeg ikke kjente noe sparking. Men plutselig en dag var det liv og røre igjen. Jeg gikk ikke til legen, men hadde ikke nølt hvis jeg trodde det var noe galt! Mye bedre å få en sjekk på det om du er redd. Forhåpentligvis har den lille bare tatt seg en liten siesta, de gjør jo mye vi ikke kan kjenne også :)

Håper på det beste, og at du skriver en liten oppdatering.

Klem!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...