HELLO KITTY!!! Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Tusen takk for svar:) Ha en fortsatt fin søndag..
melkekua™ Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Sjekk inne på www.detsoteliv.no - kontinental eplekake, den er knallgod!
Gjest Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Denne er super god!¨Fant den på nettet tidligere i uken og tror kanskje at jeg snart må lage den igjen:) Verdens beste eple(langpanne)kake.. 100 g smør 4 egg 3 dl sukker 6 dl mel 3 ts bakepulver 2 dl fløte 20% 5 store syrlige epler 1 dl sukker 1 ss kanel 5 dl vaniljekrem 40 g smør evt. perlesukker til pynt Smelt og avkjøl smøret. Visp egg og sukker til eggedosis. Bland siktet mel med bakepulver og rør det inn i eggedosisen. Rør inn smeltet smør og fløte. Hell røren i en langpanne eller ildfast form (ca. 20x30 cm) kledd med bakepapir. Fordel vaniljekremen over røren. Skrell eplene og skjær dem i tynne båter uten kjernehus. Bland eplebåtene med sukker og kanel, legg dem tett i tett på vaniljekremen. Skjær smøret i tynne skiver med en ostehøvel og legg det på toppen. Stek kaken ved 170 grader i ca 35 minutter.
dolly29 Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 JA!!!! Lagde i dag, helt herlig. Gå inn på kakemonsen.no og søk på blåbærcumble (jeg bytta ut blåbær med eple og kanel) veldig enkel og rask
overkill Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Min favoritt (riktignok ikkje kake, men pai) Lag paibunn for søt pai Ha over ein pakke vaniljekrem Deretter epler med sukker og kanel Steik Endå betre enn eplekake og så enkelt at det er gjort på fem min (minus steiketid).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå