Gå til innhold

Hvilke og hvor mange vaskekluter, gulpekluter, håndkler, og suglesmekker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke vaskekuter/gulpekluter bruker dere, og kan anbefale? Hvor mange trenger jeg å kjøpe?

Har dere egne håndkler til babyen? Jeg har kjøpt 3 til nå, noen veldig tynne og myke på barnas hus.. Trenger jeg fler? Det er jo ikke så ofte babyen bader?

Og hvor mange suglesmekker kjøper dere? Det er jo ikke sikker man får en baby som sugler mye? :-)

Skrevet

Til jenta vår hadde vi en haug med vaskekluter og gulpekluter. Kanskje 20 stk av hver?! Men vi brukte mye engangskluter(euroshopper sine er geniale) når hun brukte bleie og fant fort ut at vi ikke hadde behov for alle vaskeklutene i starten. Nå som hun ikke bruker bleie har vi begynt å bruke vaskeklutene mer. Gulpeklutene ble derimot flittig brukt fra første stund!:)

Av håndklær hadde vi vel en 3 stk barnehåndklær, men vi fant også fort ut at vi like gjerne kunne bruke våre store, myke frottehåndklær. I tillegg hadde vi 5-7 egne håndklær som vi kun brukte under henne på stellebordet. Veldig greit å ha disse i en farge (synes jeg!)..:)

Vi hadde vel noen få siklesmekker, men fikk aldri bruk for dem... De begynner jo ofte ikke å sikle før de er noen mnd gamle og tennene titter frem uansett..:)

Skrevet

jeg kjøpte en del på princess. der hadde de fine vaskekluter. gulpekluter(de litt store som er real til amming ol.) kjøpte jeg på name it.(exit) der hadde de i slike 10 pk til en billig penge:) smekker har jeg ikke kjøpt ennå. ser an behovet litt.

Skrevet

Av vaskekluter kommer jeg til å kjøpe tynne gaskluter, ca 20 stykker. De har som oftest forskjellige farger rundt kanten, så kommer til å kjøpe i 2 farger, til ansikt og rompe, ca 10 av hver. De har bla på Princess.

Jeg har kjøpt store gasbleier og flanellsbleier til gulpekluter, ca 6 av hver. Det fant jeg på Sparkjøp.

Kommer til å kjøpe egne håndklær til babyen. Men kjøper helt vanlige. Et par store til å bruke etter bad, og 4-6 stykker til å ha som underlag på stellebordet. Har sett meg ut noen i en frisk grønnfarge på Sparkjøp. De er ikke så veldig dyre heller, og jeg har god erfaring med håndklærne derfra.

Har også kjøpt et søtt hettehåndkle med bamseapplikasjon, men dette er jo typisk å få i gave, så kommer til å avvente å se om jeg kanskje får det, før jeg kjøper flere.

Smekker tror jeg ikke jeg kjøper før babyen er født, det avventer jeg til jeg ser behovet.

Skrevet

jeg har bare kjøpt ett eget håndkle til babyen, med hette på. kommer til å kjøpe en til etter fødselen hvis jeg ikke får i gave. er jo som sagt ikke så ofte de bader, med mindre det er en bæsje-seg-ut-hele-tiden-baby :P så har jeg kjøpt 30 gulpekluter (kommer i pakker på 10 på kid), og så har jeg kjøpt 20 Krama vaskekluter fra ikea (kommer i pakker på 10 stk). regner med det holder :) ellers hadde jeg tenkt å bruke papirkluter som du væter i lunket vann til bleieskift, i hvert fall på bæsjebleiene. jeg har kjøpt 3 gulpesmekker, en matesmekke, og to tørkler. må nesten se an om han er en gulper før jeg kjøper flere :)

Skrevet

Her er også folk forskjellige.. hva man velger..

Jeg er nå ikke så veldig glad i de hvite store gassklutene da..

Men har kjøpt en pakke med gasskluter som selges på name it.. de er i litt forskjellige farger og kan være sjekke og ha under hodet i vogna o.l hvis man får en gulpeunge.. Det er en pakke med 10 ( tror jeg) til 100 kroner. PÅ princess så selger de sånne små gasskluter med forskjellige farge rundt.. selges i pakke på tre.. de er fine å vaske med.. og også greie å legge under haka på ungen når h*n spiser.. Jeg har en del av de.. sikkert nærmere 80.. kjøpte til førstemann.. men bruker ikke samme klut mer enn en gang før det er vask.. så trenger mange da jeg ikke gidder å vaske hver dag

Egne håndkler til babyen syns jeg holder med tre.. for de er jo ikke så store.. og etterhvert går man over til vanlig håndkler.. Eller det gjorde jeg iallefall.. Sikle smekker er jo greit å ha noen(4,5 kanskje).. også kan man heller kjøpe flere hvis man får en sikler;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...