Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Jeg pleier å bruke Jif våtmopp når jeg vasker gulvet, rett og slett fordi jeg HATER å vaske gulv - og med disse blir det ikke så mye styr... Men jeg føler at det ikke blir ordentlig reint, og at det ligger igjen såperester på parketten som gjør den litt "seig" (i mangel på en bedre forklaring). Synes parketten ser litt mattere ut også.... Noen som har opplevd det samme? Eller er det bare jeg som innbiller meg ting? Har en sånn vanlig tørrmopp også, som brukes som vanlig med grønnsåpe og vann, burde jeg heller bite i det sure eple og ta gulvvasket på den "gammeldagse" måten?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Det finnes sikkert like mange måter å få gulvet rent på som det finnes husmødre, men har lest på flere parkett-sider at grønnsåpe ikke er anbefalt til parkett da det legger igjen fettlag over lakken, som gjør det matt. Selv bruker jeg vanlig mopp, bøtte med varmt vann og bittelitt ajax oppi, blir både rent og pent - speilblankt er det ikke, men det syns jeg ikke er så pent heller. Skinn er det jo i det. Ellers bruker jo mange microfiber også, og da skal du jo slippe å bruke såpe i det hele tatt. Brukte det ei stund - hadde vann i sprayflaske og startet med tørr mopp, og så sprutet og moppet jeg etterhvert. Funka også veldig bra (Enjo var merket jeg brukte da, selges på homeparties).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå