Gå til innhold

Hvilken prevensjon?? Noen som har erfaring med Ladycomp/Pearly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 uker etter fødsel, mensen fikk jeg tilbake for 3 uker siden, så prevensjon er absolutt nødvendig selv om jeg fullammer. Men jeg har lite lyst til å sette inn spiral enda, og jeg har prøvd Cerazette tidligere men fikk så uregelmessige blødninger av den.

Legen som jeg var med på 6-ukers sa at det er mulig at jeg kan bruke p-ring, men han var litt usikker og måtte sjekke det opp nærmere. Egentlig har jeg liten lyst til å stappe i kroppen min noen hormoner i det hele tatt. Er det noen som har erfaring med Ladycomp/Pearly e.l. som prevensjon, og vært fornøyd med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg har brukt babycomp (avansert utgave av ladycomp tror jeg), og vært fornøyd, men får ik brukt den nå som jeg har liten baby. grunnen til det er at man bør sove sammenhengende i minst fire timer får man måler temperaturen dersom det skal bli riktig, og tiden på døgnet man måler må være ganske lik (pluss/minus to timer av tidspunkt du legger inn på compen selv). det lar seg i hvertfall ikke gjennomføre her i huset med nattamming og ingen rutine på noe.

Skrevet

jeg har pearly, og tar litt tid å sette seg inn i. Kjøpte den ganske nylig, så er ikehelt til å stole på ennå pga trenger mine dataer osv...men jeg tenker heller det enn å stappe i meg piller!!!! så dersom at det blir en baby til er det kjempe bonus så etter barn nr 2 får jeg heller prøve noe annet, men stoler på ladycomp til det motsatte er bevist :)

Skrevet

helt enig i at det er bedre (myyye bedre) enn å stappe i seg kunstige hormoner! jeg kan anbefale babycomp absolutt. den bruker litt tid på å "bli kjent" med deg, men når du har brukt den en stund så er den veldig grei!

Skrevet

Jeg sverger til pearly... aldri mere hormoner inn i munnen min...

Skrevet

vi har ladycomp. P å den er det 6 timer slingringsmonn. Altså 3timer før alarm og 3 timer etter. HAr min på kl 9 så da kan jeg ta tempen mellom 06 og 12, men det må gjøres før man står opp av senga. I og med at ikke mensen er kommet tilbake etter fødsel så er den ikke flittig i bruk enda, men har stor tro på at den blir en suksess:)

Skrevet

kan noen forklare meg litt om hvordan denne funker?å hva d er?

er det dyrt?varer den lenge?

jeg vil heller IKKE putte i meg hormoner..

Skrevet

Jeg har baby comp, brukte den som prevansjon i ca ett år, og ble gravid med en gang når vi ville det. vi betalte 6000 for den, men kan bruke den så lenge vi vil. Vi er kjempe fornøyde med den.

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på de to?? Compen er mer avansert, men på hvilken måte? Er det nødvendig? Holder det ikke med Pearly??

(Ikke meninga å stjele tråden..) =)

Skrevet

Helt i orden at du stjeler tråden min, jeg er veldig nyskjerrig på desse midlene, jeg også. Synes det høres veldig greit ut, men hvor mange dager av måneden er grønne og hvor mange er røde? (Altså, er det mange dager vi må belage oss på å bruke kondom, eller bruke alternative metoder?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...