Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Jeg har en fantastisk mann som røyker en joint på fest i ny og ne, kanskje 5-10 ganger i året. Selv er jeg totalavholds, og har hele tiden latt det være klart for han at jeg ikke aksepterer at han røyker. Han gjør det aldri når vi er sammen. Bør jeg la disse anledningene forbigå i stillhet? Hvor mye aksepterer dere andre? Kan jo ellers nevne at han drikker kanskje 4 ganger i året, så i utgangspunktet ser jeg ikke noe rusproblem her...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Jeg ville latt han gjøre det. Synes ikke det er noe verre enn å drikke seg drita på brennevin eller noe. Hasj har mindre skadevirkninger enn alkohol. Ikke nekt han det. Da kommer han bare til å gjøre det bak ryggen din.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Jeg ville og latt han gjøre det... Xen min røyka hver dag- og det blir uakseptabelt i lengen. Spesielt om det er barn med i bildet!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Så lenge det er forbudt i Norge er det ikke akseptabelt uansett. selv om barnet helt sikekrt ikekt ar skade av at foreldre røyker et par ganger i året på fest så kan det få konsekvenser. Hva om man blir tatt for det? Hva om noen sender bekymringsmelding til barnevernet? Som foreldre bør man styre unna!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 for meg så hadde ikke det der vært et problem. men det får jo være opp til deg....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Da jeg fikk en kjäreste som röyka hasj hver dag, sa jeg totalt nei, han måtte slutte helt.... for han var avhengig... Men med din mann, höres det jo ut som han tenker over sine handlinger og gjör det når han vet det ikke skader deg eller barna på noe vis... han viser jo omsorg da.... verre blir det om han röyker hele tiden.... Jeg synes ikke hasj er noe verre enn alkohol... jeg er også totalavholds som du... men jeg ville akseptert så lenge jeg så at han viste hensyn til deg og at han holder det på et lite nivå..og så lenge han er ärlig med deg om det..begynner du å sette krav kan det nesten bli verre i form av lögn og mere röyking til og med.....forhåpentligvis slutter han helt en dag, av seg selv lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Du skal finne deg i det som passer deg. Er det noe ved din manns rusbruk som plager deg? Eller er det helst tanken på hva andre skulle si? Når du skriver dette innlegget, så slår det meg at det antagelig er det sistnevnte. I så fall må du bestemme deg for om du vil leve et liv for andre eller om du vil leve for din egen del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå