Gå til innhold

Hvor tidlig ga dere smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minien er bare en uke gammel, men legen mente jeg kunne gi smokk for aa faa han til aa spise litt sjeldnere. Han vil ha mat ca hver annen time, og legen mente dette ikke var noedvendig. Er saa redd for at smokk skal oedelegge ammingen, har blitt skremt at boken til Gro Nylander, som forsaavidt bare handler om amming og alt man kan gjoere feil foeler jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS! Vil bruk av smokk gjoere at babyen vil sove lenger om natten mellom mating?

Skrevet

Jeg begynte å gi han smokk når han var ca 1 uke gammel. Så brukte han den vel til han var 1-1,5 måned. Etter det vil han ikke ha den, når han får den tar han den bare ut og biter på kanten av den istedet for.

Skrevet

Glemte å skrive at hos meg ødela det ikke ammingen, selv om jeg egentlig var redd for det....

Skrevet

Jenta mi fikk smokk første gang 2 dager gammel! Fikk det på riksen, hvor fru Nylander jobber selv, hehe. Det har for vår del aldri vært til hinder eller ødelagt for ammingen. Derimot er det super trøst når hun er trett eller sugebehovet melder seg. Tenker at det er lettere å vende henne av med smokk enn tommelen som mange andre barn tyr til.

Det var barnepleierne på sykehuset som introduserte smokk til jenta mi. Hun fikk det som trøst i forbindelse med blodprøvetaging / veneflon osv.. Når hun først hadde blitt introdusert for smokken syntes vi det var like greit å la henn ebeholde den!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

vi begynte med smokk når jenta var 4 uker.

Det funker kun mot ofte mating dersom det er pga suttebehov og kos de vil ha pupp, ikke dersom det er fordi de er sultne :-)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

ødela ikke for ammingen her, men det var derfor vi ventet såpass lenge så vi var sikker på at ammingen var godt i gang...

Skrevet

Har gitt smokk til begge mine mens vi var på sykehuset.

Det de sier er at man bør vente til babyen er to uker gammel eller at ammingen er ordentlig i gang, før du gir smokk. Dette er fordi det er ulik sugeteknikk på puppen og smokken, og ammingen er viktigst. Dersom ammingen fungerer, er det bare å gi smokk.

Vil anbefale deg å bruke smokk. Jeg mener pupp er mat, og skal ikke brukes som kos/ trøst/ innsovingsmiddel m.m....

Skrevet

Etter 1 dag, på nyfødtintensiven. Hadde amma to ganger, absolutt ikke kommet igang. Har ikke vært noe problem for det. FIkk smokk fordi det var beroligende og smertestillende.

Skrevet

Begge mine var 3 dager da de begynte med smokken.

For meg var ikke det med på å ødelegge ammingen, men så ammet jeg heller ikke så lenge pga altfor lite melk.

Skrevet

2.natta. da hadde han hengt i puppen i mange timer og jeg var kjempe sår.

Så lenge de tar puppen og ikke sliter med å suge, tror jeg ikke det er noe problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...