Gå til innhold

Hvor mye ammer dere ved 9 mndr alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ammer dere ved 9 mndr alder?

Lillegutt får melk ca 4 ganger daglig av meg. (ca kl 7, 11, 15 og 19). Ellers får han kun vann å drikke. 3-4 måltider med fast føde.

Når må jeg begynne med mme? Når jeg ammer kun 3 ganger daglig?, 2 ganger?

Det har jo blitt gradvis mindre brystmåltider, men jeg har har ingen aning når jeg evt. må gi mme i tillegg.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutten min er 11 mnd og jeg ammer flere ganger daglig. Har ikke telllinga jeg... hvertfall rundt 8 ganger...

Skrevet

Her er det også rundt 4 ganger. På ammehjelpen sine nettsider står det at alt fra 4-12 ganger i døgnet er normalt fra 6-12 måneder. Så du trenger ikke tenke på mme, det er naturlig at ammingen nedtrappes.

Skrevet

Snuppa vår er 8 månder og jeg ammer 3 ganger i døgnet. Har ikke tenkt på å gi mme i tilleg. Hun får også grøt to ganger om dagen og den inneholder jo en del melkepulver, så tror hun får behovet dekket.

Skrevet

minsten her er nsart 8 mndr og har på 2 ukermed sykdom trappet ned fra8 gngr på dagtid til 2-3 gngr.. Ammer fortsatt 2-5 gngr pr natt..

Han har begynt å nekte å ta brystet før han sovner på kvelden, menromtemperert erstatning tar han, så an får det.. (mistenker at det er tenner kombinert med forskjølelse som gjør dette)

Skrevet

snuppa mi er 11mndr og jeg ammer ho 2-3ganger om dagen ... slutta å amme om natta da ho var 9mndr ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...