Gå til innhold

Hvor mye ammer dere ved 9 mndr alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt får melk ca 4 ganger daglig av meg. (ca kl 7, 11, 15 og 19). Ellers får han kun vann å drikke. 3-4 måltider med fast føde.

Når må jeg begynne med mme? Når jeg ammer kun 3 ganger daglig?, 2 ganger?

Det har jo blitt gradvis mindre brystmåltider, men jeg har har ingen aning når jeg evt. må gi mme i tillegg.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet nok minstemann 4-5 ganger da han var 9 mnd.

Så lenge du gir god næringsrik mat, og du føler han får nok væske er nok den mengden helt grei. Du kan evnt. gi grøt som må blandes i mme, da vil han jo få masse næring der. Så det står mest på om han får nok næring via maten når det blir mindre mm.

Om du ønsker å øke mengden mm kan du f.eks. pumpe deg etter amming. Får du pumpet ut noe kan du jo bruke det til grøt og blande med mm i stede for mme.

Skrevet

Du trenger ikke å gi morsmelkerstatning. Gutten får jo noe melk av deg, samt at det er en god del melk i grøten (som jeg går ut ifra at du gir ham). Jeg ville gitt et halvt beger yoghurt i ny og ne for å plusse på i melkeregnskapet. Også lurt med smøreost eller annet melkebasert pålegg på brødskiva, så skulle det være nok. Og før du vet ordet av det er han blitt 1 år og kan få vanlig melk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...