ungmortil3 Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Noen her som vet hva det eventuellt koster for og få trippelvaksinen delt opp. Vil absolutt ikke ta noen som helst sjangs på eventuelle bivirkninger med tanke på at jeg har en veninnde med autistisk barn og en fetter. Begge mener at det kommer av trippelvaksinen. Mange som sier at det ikke er hold i det, men sjangser vil jeg ikke ta. Kanskje noen som har hørt med jordmor eller helsesøster om det? Litt tidlig og undersøke nå, men skader jo ingen, er greit og vite litt på forhånd .
LilleBjella Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Har ikke peiling. Men er hjemme hos foreldrene mine nå, og leste litt i bladet Hjemmet til frokosten. Der skrev "hjemmet-legen", tror han heter Christian Anker, at det er gjort mye forskning på autisme og MMR-vaksinen (som vel er trippelvaksinen etter hva jeg har forstått). All denne forskningen er gjennomført på en vitenskapelig god måte og er holdbar. Det finnes ingen større andel autistiske barn i den gruppen som ikke er vaksinert, enn den gruppen som ER vaksinert. Det er altså ikke mulig å si at vaksinen kan føre til autisme. Andre bivirkninger har man derimot. Autisme blir derimot ofte oppdaget på rundt samme tid som denne vaksinen gis. Har ikke engasjert meg i denne debatten tidligere, og har ikke hørt de ulike argumentene for og imot osv, men tenkte jeg bare skulle si det siden jeg NETTOPP hadde lest om akkurat dette:)
Fire småtroll Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Jeg har akkurat tatt trippelvaksina på jenta mi, og og helsesøster sa det samme som svart over her. Den forskeren som kom med rapporten om sammenheng mellom MMR og autisme var kjøpt og betalt av en interesseorganisiasjon for barn med autisme. Det var en skandale, og mannen har i dag mistet retten til å jobbe som forsker...! Men det positive er at ingen annen vaksine i hele verden er undersøkt så nøye som mmr-vaksinen har blitt i etterkant, og det er ingen flere tilfeller av autisme i kontrollgruppene som har fått sprøyta og den som ikke har fått. Det er bare synd de har valgt å sette denne sprøyta på samme tidspunkt som autisme "bryter ut" og blir synlig for omverdenen hos de som er så uheldig å bli født med det. Jeg spurte ikke hva det kostet å få den delt opp, men helsesøster sa det var litt ventetid på å få de forksjellige sprøytene, så hvis en var engstelig kunne en like gjerne vente med hele mmr-vaksinen til f.eks 2års kontrollen, da er ungen så stor at man allerede har sett tegn til autisme om en har det, og også blitt større med tanke på å tåle bivirkninger på sprøyta. Jeg gjorde det med mine to eldste, men yngste nå fikk den nå som hun er 16 mnd.
ChellBell - har født! Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Det er mange forskningsrapporter som viser at det kan være en sammenheng mellom autisme og trippelvaksine, så jeg skjønner at du er skeptisk. Jeg er like skeptisk selv. Men som du skjønner så kommer du til å få høre mye av det motsatte Bare stå på ditt, magefølelsen din og del vaksinen opp - hvis du føler deg tryggere på det. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det her selv ennå... Jeg har forsket selv og vet hvor "holdbare" mange rapporter som blir publisert er....... Det at MMR IKKE kan gi autisme er ikke bevist, så det er fremdeles en teori på hypotesenivå. Mange forskningsrapporter støtter opp om det, men du har like mange som viser at det kan være en sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå