Gå til innhold

Ketolyse: Dumt med en utskeielse en kveld?


Holly❄️

Anbefalte innlegg

Har gått på kuren i ca 2 uker. Om en uke skal mannen min bort, og jeg får besøk av søsteren min. Skal ha en skikkelig jentekveld, etter at ungene er i seng, og se film og kose oss:) Men hva med litt pizza og en liten sjokoladebit? Hvor mye ødelegger det kuren min? Blir event. bare den kvelden, og strenge dager videre.. har jo vært kjempeflink hittil syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er dumt.

 

Hehe...det var kanskje veldig rett frem, og ikke svaret du ville ha, men ketolysekuren er ikke kuren du egentlig kan ha sprekker på. Du går ut av ketose med en gang, og det tar flere dager å komme inn i ketose igjen. Det er særdeles ugunstig for kroppen å gå inn og ut av ketose.

 

Samtidig skal man jo si at DERSOM du velger å gå på en sprekk, så ikke ha dårlig samvittighet for det. Gjør hva du vil, men vær da klar over at du kødder det litt til for deg noen dager. Ikke forvent samme nedgang osv de dagene som berøres av sprekken. Det gjelder ikke bare lørdagen, men sikkert fram til tirsdag - kan gjøre det i hvertfall.

 

Joda, du har vært kjempeflink, ingen tvil om det, men ikke "belønn" deg selv med kosekveld og dårlig mat! Belønning finner du i økt velvære, mer energi og et betydelig vekttap :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Lag en ketolysepizza og spis "lovlig" sjokolade, så har du jo den i boks ;)

 

Ikke helt enig med WF her, for jeg har selv skeiet ut mange ganger, men at det for KROPPEN ikke er bra, det er jeg enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...