Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Fikk hydronefrose med svært sterke smerter fra uke 12 i forrige svangerskap. Ble først satt inn stenter, men de medførte også smerter etter hvert så fra uke 26 ble det lagt dren med urostomi på ve side. Kort oppsummert et svangerskap med mye sterke smerter og sterke smertestillende ( morfinpreparater) og mye inn og ut av sykehus. Dette er snart 3 år siden, og vurderer nå et nytt svangerskap men er svært usikker. Har enda ikke hørt om noen som har opplevd det samme som meg. Hadde vært til hjelp å prate med noen som har hatt det samme.
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Hei der.... Vet hva du snakker om. Jeg hadde også hydronefrose, men kun på den ene siden. Kun antydning på den andre. Fikk lagt inn stent, men måtte bare fjerne den etter ei uke pga store smerter.... Ble nærmest garantert at dette ikke ville skje ved senere graviditeter. 3 år senere ble jeg gravid igjen, og det samme skjedde. Nå er jeg på nytt gravid, og kjenner antydning til det, særlig på kveldstid. Håper i det lengste at det kanskje forsvinner av seg selv, går det forresten an??? Lykke til!!!
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Hva er den hydron fron (???) greia for noe? Hvordan oppdaget dere dette?
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Heisann!! Kort fortalt så er hydronefrose en tilstand der nyrebekkenet blir forstørra pga for dårlig drenasje ned til urinblæra. Urin blir liggende igjen, og nyrebekkenet blir altså forstørra. Kan også føre til at det dannes nyregrus/-steiner. Dette medfører steeeeerke smerter, og en må legge inn dren fra nyrene og ned til urinblæra. Dette rammer kun 2 % av alle gravide, så det er ikke mange det er snakk om. Er vel litt hormonelt betinga dette her...... Håper du skjønte dette.....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå