<3 lykkeliten <3 Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Jeg så i ei strikkebok hos bokhandleren i dag og så noen hjemmestrikke ullammeinnlegg. Er det noen som har oppskrift på slike? Har liksom ikke så lyst til å bet 249 kr for boka, når det eneste som var av int i boka var dette.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Lån "Myk start" på biblioteket Myyye fint der!!
lille elledille Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Er en fantastisk bok, og vel verdt å kjøpe, men her er oppskriften, skrev den av mi mors bok:) Ammeinlegg - Garn: Tynt eller tykt ullgarn, helst med lanolin. Garforbruket avhenger av hvor store du lager dem, og garnet du velger. Pinner: Se hva som står på garnets banderole Fuglemammas strikketips: Strikk et ekstra innlegg i råsilke fra Nøstebarn. Strikk det mindre, men slik at det dekker brystknoppen (som er det nye ordet for brystvorte!). Sy dette inlegget inni inlegget av ull, med glattsiden inn mot brystet. Silken har helende effekt på såre bryster. Albueskjell er også fint å bruke over brystknoppene. Du finner dem gratis i fjæra, eller får låne eller kjøpe dem på sykehus. Du begynner på tuppen og strikker rundt. Legg opp 6 m, og fordel dem på 3 strømpepinner. Strikk 1 omg r. Strikk 2 m i hver m (=12 m) Alle pinner strikkes slik: Strikk 1 m, øk 1 m ved å plukke opp tråden mellom m og strikke den vridd. Strikk rett pinnen ut. Strikk til inlegget er så stort du ønsker. Fell av. Fest trådene. Dypp innlegget i vann og strekk det ut i fasong. Krøll gjerne en vaskeklut sammen og legg den inni. Innlegget skal ikke være flatt, men ha en liten spiss. Dette gjør at det ligger fint inni bh-en.
<3 lykkeliten <3 Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk for oppskriften. Nå skal jeg kjøpe garn og strikke meg et par. Blir spennende å se hvordan silkeinnlegget fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå