Lykkelig 2 barnsmor Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Og da må jeg spørre. Hvorfor ikke det?? kan ikke se noe den inneholder som kan være farlig. Det står at man må rådføre seg med lege før bruk. Noen som har greie på dette?? klem
Fire småtroll Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Er de kjøpt her i Norge? Mener å ha lest at de de har i Danmark inneholder små mengder antibiotika, men de heter kanskje Strepsil de? Noen av de innholder honning, det har jeg lurt litt på om man kan spise når man er gravid, det kan jo være giftig for småbarn... Ellers er det eneste jeg kan komme på at de er avførende i store mengder, men det gjelder jo de fleste sukkerfrie pastiller. Nei, må vel innrømme at jeg ikke er noe klokere enn deg, men jeg holder jo tråden oppe da ;-)
Gjest Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Hm, det hørtes jo rart ut, hadde jeg aldri trodd. Men tviler på at det skjer noe alvorlig pga at du har spist repsils. Står det ikke noe mer enn at du skal rådføre deg med lege? Ikke noe om hva som evt kan skje? Du kan jo høre med lege/apotek på mandagen.
Gjest Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Du, forresten. Er det solhatt i den typen repsils du har? For solhatt har jeg hørt gravide skal unngå. (uten at jeg skal si det for sikkert....husker ikke hvor jeg hørte det, eller hvorfor man skal unngå det)
Lykkelig 2 barnsmor Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2008 Hei. Ja det er solhatt i denne typen. Synes det er litt rart at det ikke står noe mer. Men jeg kjenner jo vesla sparker så det er nok ingen fare. Men har jo så vondt i halsen og trenger noe som hjelper. Honning er ikke farlig i svangerskapet vel. Det er vel bare for barn under 1år og det er vel snakk om ren honning. Takk for svar forresten
Gjest Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Har googlet litt, å det ser ut til at grunnen til at gravide/ammende frarådes å bruke solhatt er at man har for liten erfaring med bruken. http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3268&Itemid=356
Lykkelig 2 barnsmor Skrevet 13. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2008 Takk takk. Skal forhøre meg litt på mandag. Men kommer ikke til å spise mer av dem i allefall. God helg.
mammapusen Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Har alltid trodd at man skal drikke noe varmt når man har vondt i halsen, men så las jeg et sted at man skal spise IS!! Kulden har visst lindrende effekt. (usikker på om det bare er ved kløe i hals). Men alltid greit med en god grunn til¨å spise is:-)
smilan Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Å SHIIT! Om du finner ut noe med repsils så si fra, hatt dilla på de gule en stund :-/
Lykkelig 2 barnsmor Skrevet 14. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2008 Det er de gule jeg har spist også... Sier i fra når jeg har hørt med lege eller apoteket i morgen. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå