Gå til innhold

det startet med en 3 kant....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og nå er jeg gravid.......

Det har seg sånn at jeg om min x,hadde sex etter det ble slutt.

En kveld når vi var ute inviterte vi med oss en(som vi kjenner) siden jeg var ferdig med mensen dagen før. brukte vi ikke prevansjon.

han vi hadde med oss,kom i meg før han greide å trekke seg helt ut....

tenkte ikke så mye over det. (satte meg på do og klemmte ut og tok en dusj)

senere på natta når jeg om min x var alene,ble det 2 runder til på oss og han kom inni meg begge gangene.

7 dager senere hadde vi også sex og han kom også da inni meg. har ikke siden hatt sex med noen.

er en syklus på 27-28 dager. hatt det i noen år nå. men jeg friker litt ut av at sædceller kan leve opptil 9 DØGN. er det sant? trodde det var 1-3 dager jeg.

hva tror dere.?

terminene min ble også flyttet 7 dager frem. det må jo være xen min som er faren?

det blit tatt en dna test,men jeg synes det hele er skummelt. HJELP!!!!!

noen som har en lignende historie å roe meg med??

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

"... og siden jeg var ferdig med mensen brukte vi ikke prevensjon...."

Ehh ikke for å være moralsk her men hva med kjønnssykdommer, HIV og graviditet. Det er vel kanskje derfor man bruker prevensjon...eller?

Når det er sagt tror jeg x-en er faren til barnet.

jo sant som du sier....ikke en unnskylding,men jeg kjenner disse 2 veldig godt(litt for godt føler jeg nå) ,men uansett man vet ALDRI. på det område er jeg frisk heldigvis.

håper bare xen er barnefaren nå.

koser meg ikke med svangerskapet....er mitt første å. veldig synd. noen flere som kan bidra med sin meing?

får meg til å slappe litt mere av ..takk!!

• 2 måneder senere...

Hei HI! :)

Ja, det høres ut som det er samboeren din som er BF. Da dere hadde sex 7 dager senere var du nærmere midten av syklusen din (og EL). Men som du sier, så må jo dere ta en DNA-test for å være helt sikker.

Det med 9 døgn er en overdrivelse ja. Har hørt litt forskjellig, (og ikke fra sikre kilder) men det sies 1-3 dager ja. I optimale forhold.

Skulle ønske at du klarte å legge dette med farskapet bak deg nå under gravditeten, og ikke tenke så mye på det. Du får ikke svaret før babyen er kommet og testen er tatt, uansett hvor mye du grubler. :) Så er du nå heldig som er gravid da! :)

Lykke til! :)

Eksen din er sannsynlivis faren, men det er ikke 100% sikkert. Det er litt avhegig av hvor i suklusen du hadde sex. Det at sædceller kan leve i opptil ni døgn er dog tull. Normalt kan de leve inntil tre døgn, under optimale forhold, litt lenger. Med optimale forhold mener jeg at du treffer rundt eggløsning, når en har EL slim, for det er "tilrettelagt" for at spermeiene skal svømme lett. Sekretet hos kvinnen før og etter EL er mer som et nett, som gjør det vanskelig for spermiene å leve. I tillegg må spermiene være av en veldig god kvalitet om de skal leve lenger enn tre døgn.

Går vi ut i fra en 27 dagers syklus og du har en lutealfase på ca 12-14 dager, ville EL ha funnet sted på dag 13-15 i syklus. Da vil du være fruktbar ca. fra dag 10-16 i syklusen, da egget lever i 24 timer.

Hadde du mensen i 5 dager, hadde du trekanten på dag 6. Da vil sædcellene mest sannsynlig ha vært døde innen dag 10. Hadde du samleie på dag 6 i syklusen, ville samleie med kun eksen komme på dag 13. Midt i EL!

Hadde du derimot trekant senere enn dag 6 i syklusen, kan begge være faren. Så det hele bunner litt i hvor lenge du hadde blødning.

Annonse

takk for seriøse svar.

jeg hadde mensen i 5 dager. når jeg sier dagen etter så var det etter 00.00. så tidlig i dag 6 var 3 kanten. spottet også litt etter samleiet med han som vi hadde med oss.

så da ville ikke forholde vært "tilrettelagt" han var også godt på vei ut når han kom,men det skal jo ikke så mye til heller da.

nei, jeg har vært uforsiktig og etterpå klok. og ja, jeg er heldig som kan bli gravid.

om jeg forstår det rett på nicket ditt så har du prøvd lenge(Elisabet77) håper du får ditt ønske oppfylt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...