Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Har vært og shoppa litt klær i det siste, men lue har jeg ikke klart å kjøpe enda. Prøver å spørre de ansatte i butikkene hva slags størrelse man skal kjøpe til nyfødte, men ingen vil svare noenting. "Det varierer så mye" sier de. Men gi meg en pekepinn da, for søren-jeg Aner jo faktisk ikke hva som er i nærheten av str nyfødt engang... Kanskje det er noen her som har litt peiling på størrelser?? Og hva slags luer trenger jeg egentlig? Har termin 22. okt, så da begynner det vel å bli kaldt. Bør jeg ha både tynne og tykke luer? Av ull?? Huff, syns det er vanskelig jeg!
m&mads Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Det letteste er å kjøpe luer som er merket med samme størrelse som klærne, dvs 50-56 for de nyfødte. Om ikke så måles som regel størrelsen på luer etter omkretsen på babyens hode. Hodene er ofte 36-37-38-39 cm ved fødsel.( Jenta mi var 37 cm) Så kjøper du en på ca str noen så førti så er det ok til å begynne med. Selv har jeg kjøpt de tynne på HM og så har jeg kjøpt en tilsvarende i ull fra janus...
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 13. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2008 Hehe, ja hadde de bare hatt samme størrelse som klærne så... Men kjøpte en lue i 44/46 her i går. Og da er det jo egentlig klin umulig å vite om det er i klesstørrelse eller hodestørrelse... Ihvertfall for oss som ikke er så drevne på dette
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 44/46 er nok litt stort Det er i cm. Jeg syns de på H&M var utrolig små i str 56 så jeg tok 62. Kjøpte en Helios silkelue i str 0-3mnd. Skal kjøpe en i ull litt seinere. Han skal jo ligge nedi bagen når vi er ute uansett. Mine var begge 34cm rundt hue tror jeg da de ble født. Ikke godt å si hva man skal kjøpe, så jeg ville kjøpt en eller to i den minste/nest minste str og så heller kjøpt etterhvert. Jeg brukte de hvite bomullsluene med knyting under til jenta mi husker jeg, de man får på babyeshop bl.a. På babyshop har de hvertfall peiling om du spør
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2008 Prøvde meg på babyshop også jeg, men heller ikke der ville de ut med noen størrelser... Men kommer nok til å bare kjøpe en eller to nå på forhånd også får jeg heller kjøpe fler når hun har kommet
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Hm... Bare spør de hva som tilsvarer str 56 i lue da f.eks Pleier å stå 0-3mnd og sånn i noen hvertfall. Syns det er vanskelig selv, vet jo ikke hvor stor han er når han kommer.
Herkules Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Enten så kjøper du str 50 ev 50/56 eller så kjøper du på cm og da er det vel greit å kjøpe 38 kanskje Gutten min var bare 32 og alle luene var komisk store. Kjøpte en i str 44 og da var det klesstr 44 dvs prematurstørrelse Bare for å gjøre forvirringen komplett:) Jeg tenker uten at jeg har vurdert det nøye ennå at jeg kjøper noen små tynne bommulsluer og så kan jeg kjøpe til litt tykkere å ha utenpå.
mamarama og lille banan Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 jeg kjøpte en kjempesøt bjørnelue på LIndex i dag. den har "bjørnepels" i polyester utenpå og ører. så er det bomull inni. den er str 44/44. da jeg spurte hva den tilsvarte i klesstr svarte ekspeditøren at det tilsvarte cirka str 62 jeg har en bitteliten bomullslue i str 50, og to ull-luer i 56. i tillegg har jeg en vinterlue med usikker str, er vel litt one size, men for litt eldre babyer. tror det skal klare seg
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 14. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2008 Åja-den bjørnelua titta jeg også på, den var kjempesøt Men de som hang igjen så så store ut at jeg fant ut at jeg fikk la være å gå helt amok. Syns alt sånt med ører på er så søtt jeg da Får prøve å lete etter luer med "normale" størrelser da. Og hvertfall sørge for at ting kan byttes. Er jo ikke noen bråhast enda, men glad for alt som er i hus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå