Gå til innhold

kan noen berolige meg ? Ang. angst og klump i halsen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter til daglig med helseangst, og når jeg blir syk fokuserer jeg på alle symptomer jeg skulle ha. Så nå har jeg omgangsyke + er forkjølet og føler hele tiden jeg må "kremte" for å få opp slim som jeg føler ligger godt fast nedi halsen.. Jeg blir livredd for at jeg skal bli kvalt eller ikke få puste..så jeg kremter opp slimet hele tiden, det merklige er at jeg ikke føler den klumpen i halsen når jeg ikke tenker på det men når jeg fokuserer på det blir redd føles det 100 ganger værre..

er dette noe alvorlig tror dere?

Fortsetter under...

Gjest det spirer og gror
Skrevet

tror nok IKKE at du kommer til å kveles... dette er jo noe av det mest vanlige som kan feile en person... å så vidt jeg vet, har veldig få fått varige men eller verre av omgangssyke eller slim i halsen... =)

dette går nok VELDIG bra... =))

god bedring =)

Skrevet

Det er nok ingenting alvorlig :))

men jeg ville snakket med noen om helseangsten din, må være utrolig slitsomt å ha det slik da??

God bedring :))

Skrevet

tusen takk, vet dette var kanskje litt dumt å bekymre seg over. Men når jeg føler noe som den klumpen i halsen, kan jeg ikke la være å tenke "hva hvis".. Ja jeg er utrolig lei av å ha helseangst :-(

Skrevet

hei hei.

sliter akkurat med det samme.... utrolig slitsommt. har du hatt det lenge slik? hva gjør du for å få det til å gå over? skriv meg gjærne en pm så kan jeg skrive litt mere til deg der.. vi må jo kunne få kontroll over denne angsten på et vis??

Skrevet

Jeg var slik etter jeg fikk eldstemann, trodde jeg led av alle mulige sykdommer og om jeg ble litt sår i halsen så var det ikke bare forkjølelse, det var kreft!!! hehe...

Det som fikk mine øyne opp var når jeg kom med en fin fin lapp til legen der jeg hadde skrevet ned alt som feilte meg:

-Brystkreft

-Føflekk kreft

-En liten kul i nakken, full i kreft

-Astma

Men nei, jeg var frisk som en fisk og legen lo litt av lappen min :)) hehe...

Så nå tenker jeg ikke slik lengre.

Har du vært til en lege med dine tanker?

Annonse

Skrevet

Jeg opplevde mitt første angstanfall for ett år siden, på et kjøpesenter i utlandet.

Hadde hatt vondt i brystkassen i en uke, og var veldig bekymret og stresset. Så da havnet jeg på sykehuset, de trodde det var noe galt med hjertet, så reiste hjem men fikk bekreftet jeg var frisk.. Like etter bekymret jeg meg for alt.. Hadde en traumatisk periode der jeg var sikker på jeg hadde hjernesvulst, gikk til legen flere ganger i uken. Ble veldig svimmel osv. Så har jeg gått til psykolog.. har blitt bedre, men sliter veldig enda.. tenker på nye sykdommer hele tiden, og hadde jeg skulle skrevet en lapp til legen min nå hadde det stått :

- ASL (har leamus)

-MS ( smerter i musklene)

- Kul i nakken (kreft)

-Brystkreft

-Hjernesvulst ( svimmelhet)

-Astma (slim i halsen)

- Leddgikt

- Hjerteproblemer (hjertebank)

- Blodkreft (blåmerker)

Men selvsagt prøver jeg å jobbe med det selv istedet ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...