Baby<3 Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 hvordan er dem nå? Prater de mye? Sover på dagen? trass alder? bruker dem bleie enda? spiser dem helt selv? Min jente blir 2 neste måned og denne sommeren begynte hun å prate utrolig mye, kjempe koselig når det kommer lange setninger, hun sover som regel enda 1-2 timer om dagen i barnehagen, ikke veldig trassete enda, var en liten periode i sommer som hun prøvde å sjekke grensene. Hun har ikke sluttet med bleie enda, men når vi er hjemme på dagen så går hun uten bleie, fordi vi skal ha en baby til og jeg vil helst ikke ha 2 bleie unger... Hun spiser selv, men hender jeg må hjelpe hu litt innimellom, spørs hva vi spiser... Morsomt å høre om andre unger på samme alder..
Honningmelon Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Jenta mi er 22 mnd. Hun snakker stort sett i 2-3 ords setninger, men skravler mye :-) Når hun er hjemme sover hun som regel på dagen. Ca. 1 1/2 time. Men, i bhg nekter hun å sove. Har prøvd både seng og vogn... men, neida. Tror hun fortsatt er litt utrygg på den sovinga der. Trassen merker vi en del til, ja :-) Hun tester ofte grenser, og blir S I N T hvis ting ikke går hennes vei. Hun bruker bleie, og kommer nok til å fortsette med det en stund. Det meste spiser hun selv. Gaffel er populært :-) Men, det hender vi må hjelpe henne, for hun "fikler" mye med maten.
mam <3 Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Lillemor på nesten 23 mnd er høyt og lavt, prater mye i 2-3 ords setninger, men også mye babbel jeg ikke helt forstår. Sover et par timer på dagen. Er veldig trassig, men det er mest de dagene hun er litt pjusk. Er hun i toppform er hun verdens mest medjørlige unge. Bruker fremdeles bleie, blir sur når jeg foreslår potte, så jeg gidder ikke stresse med det enda. Spiser selv og jeg prøver å unngå og hjelpe henne så mye, for jeg vet hun kan. Tuller en del med maten, mer nå enn før faktisk, men det går seg nok til. en slitsom men givende alder.
AneB Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Min jente blir 2 om tre uker. Hun har akkurat begynt å prate med tre ordssetninger. Merker at språket har eksplodert etter at hun begynte i bhg for 3 uker siden. Men hun skravler MYE! Sover ca 1 time i bhg ute i vogn, men ikke hjemme i helgene, men da sover hun jo også så lenge uten å bli vekket på morgenen. Bruker fortsatt bleie, og kommer sikkert til å gjøre det en stund til (til neste sommer?), men tisser på potten morgen og kveld. Kler på seg bukse, bleie, sokker og sko selv, kler av seg alt. Spiser selv, ikke snakk om å få hjelpe til! Men det blir litt gris, enda... Men er flink og sitter pent ved bordet til hun er ferdig. Trasser og blir rett og slett steik forbanna hvis ting ikke går som hun vil, men går som oftest fort over. Hender ofte at hun slår i sinne, både voksne og barn. Håper dette går fort over!! Ellers er hun stort sett blid og fornøyd, men har virkelig funnet ut at hun er selvstendig menneske!! Artig tråd, håper mange svarer!!
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Har en gutt som blir 2 år på fredag, og han er verdens høfligste *haha* Han prater ikke så mye forståelig enda, men det er mye babbel og han forstår mye av det vi sier til han (han har visst ikke hastverk :/ ) Han kan fint sove lenge om morgenen, og i tillegg sove 1 - 1,5 time på dagen, så han har arvet morens sovehjerte Han trasser litt, som oftest hvis han er trøtt eller utålmodig, og han slår hvis han blir skikkelig sint :S Han bruker fremdeles bleie, og vil nok fortsette med det en stund. Hvis han får gå uten bleie noen minutter prøver han å tisse på gulvet med vilje ;D Han spiser selv, men ikke hvis det er veldig bløt mat. Gaffel er gøy, men skje er litt vanskeligere, hehe, for maten renner jo av før han har fått den inn i munnen
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Er 22 mndr. Prater veldig mye med 2 ord sammen og litt setninger med 3 ord. Synger litt og kan telle til 10. Har lært seg å hoppe nettopp. Sover vanligvis mellom 1-2 timer om dagen. Ikke merket mye trass her igården enda heldigvis. Bruker bleie enda. Spiser selv med gaffel og skje og har generelt sølt lite synes nå jeg.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Synes det er så spennende å lese om deres snart 2åringer. Det er så stor forskjell på 16mnd som vesla er og 22mnd(+-)! Helt utrolig hvor mye som læres på de få mnd altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå