Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Svigermor har sagt hun skal sponse en bæresele til oss :-) Lurte på om dere som har kan komme med deres erfaringer med den dere har? OG evt anbefalinger om hvor det lønner seg å kjøpe den? Jenta vår er nå 4 mnd og veier ca 7 kilo :-)
Honningen Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Baby Bjørn bli fort for liten... mitt gull er 3 mnd og 63 cm og snart 8 kilo... Blir snart for liten BBn her værtfall...
C&M&H Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Ikke kjøp babybjørn, den blir fort liten og ubehagelig å bære i. Jeg har en mei thai som jeg er kjempeførnøyd med. Kjøpte den på babyhawk.com for ca 600 kr inkludert frakt og toll. Det tror jeg er ganske billig (lav dollkrkurs veit du...) Ellers så såg jeg ei venninne som hadde et bæresjal som også såg veldig bahagelig ut og ikke komplisert å få på seg. Var elastisk bæresjal.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 www.dotedot.no Noen som har prøvd den ergoselen her? Syntes den så veldig fin ut også :-)
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Ta en titt på www.tettinntil.no Manduca, Ergo, Patapum er alle bra seler hvor barnet sitter ergonomisk riktig og er behagelig for den som bærer. Har selv Patapum og er veldig fornøyd, men synes kanskje ryggen er litt kort..
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 vi har lånt en babybjørn, men ville ikke kjøpt det selv. for noen dager siden bestilte vi ergo-sele som kom i posten i dag! hurra! har bestilt slik nyfødtinnlegg, sekk og magetaske et annet sted, regner med det kommer på mandag.den virker super, og kan brukes både på mage, rygg og hofte, og barnet kan sitte i den ubegrenset! les litt om den! håpløst med babybjørn her i huset ihvertfall, siden jenta vil være med overalt og sitte inntil helst døgnet rundt. tror ergoselen vil lette min hverdag siden jeg plutselig får to armer jeg kan bruke mens hun er med, og uten å måtte bare bruke selen i tjue minutt! jeg bestilte her som den var billigst: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14616969&sid=xz10cba3Bn96844384&WT.svl=Bilde . lykke til!
Axus' girlfriend Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Vi har brukt babybjørn fram til nå. Jeg har vært kjempe fornøyd, men nå veier Oda 7,5 kg og jeg kjenner det tar på i ryggen. Bestilte meg en mai tei (free hand) fra krusedul.no som jeg bruker nå - kjempe god å ha på, fin å se på og man lærer seg fort knyteteknikkene!! Fulgte med instruksjoner for noen enkle metoder, både for å bære fram og bak. Til og med samboeren ble positiv da den kom i posetiv (var ikke det på forhånd!). Den kan brukes fram til barnet blir 3 år, så man har litt å gå på
kajfla Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Vi har fått låne babybjørn og jeg ville ikke ha kjøpt den selv. Føler den er litt trang og så er den ikke så behagelig å bære i. Nå har jeg ikke prøvd noen andre så har ingenting å sammenligne med.
Bergene Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Jeg kan absolutt anbefale manduca eller meitai! Begge kan brukes fra fødsel til ca 3-4 år/ 20 kg. Manduca er en formsydd sele man klipser på som er super på alle måter! Også har den mange innstillingsmuligheter så den passer til alle slags kropper. Den går også an å forlenge i ryggen, man lukker bare opp et glidelås også blir den lengre. En del andre seler blir for korte i ryggen til større barn. Ja også er den jo veldig god å bære med! Meitai er også flott, det er en sele man knyter på. Med meitai kan flere bytte på å bruke samme sele uten å måtte innstille den for hver gang. Meitai er nok hakket bedre enn formsydd til magebæring, spesielt av små babyer. Sjekk tettinntil.no og lotusbarn.no
Skrekkblandetfryd75 Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Jeg har Manduca og er veldig fornøyd med den. Kjøpte den da junior var ca 3 mnd og etter den første skepsisen var overvunnet, trives junior veldig godt i den. Vi har brukt den både hjemme og i byen og nå er han blitt så stor at han kan sitte på ryggen, og da kan vi bruke den på skogsturer, toppturer etc. Det eneste jeg har å utsette på den er at den er vanskelig å få på ryggen alene og at det ikke følger med ekstrautstyr til oppbevaring. Bruker man selen utenfor huset må man ha noe å ha f.eks nøkler, mobiltelefon, lommebok og en ekstra bleie i. Jeg bruker et kameraetui, men det er ikke optimalt. Jeg tror dette med oppbevaring gjelder for alle seler utenom ergo.
twoboys & a girl Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 Fikk låne babybjørn før jeg gikk til innkjøp av tricot slen babylonia. Kjempe fornøyd med det.
NinaCath Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Hør på mange av de rådene du har fått her, og ikke skaff deg bæresele! Ta en titt inn på www.tettinntil.no og få råd og vink om hva som kan passe deg best: ergo bæresele, bæresjal, mei-tai, ringslynge, lommeslynge...osv. Med en alminnelig BB-bæresele belaster du korsryggen og skuldrene dine veldig og du vil ikke klare å bære ditt barn særlig mye. Ikke sitter barnet ergonomisk riktig heller i BB. Bli gjerne bærer, anbefaler det på det sterkeste, men ikke i en BB. Du og ditt barn vil få mange gode bæreopplevelser og du vil oppdage hvor flott det er for dere begge å bære ditt barn tett inntil. Lykke til!
*desembermamma* Skrevet 14. september 2008 #13 Skrevet 14. september 2008 Barselgruppa mi hadde besøk av fysioterapeut Ute Imhof og hun sa at Babybjørn var det verste man kunne bære barnet sitt i pga en enorm belastning på barnets bekkenbunn. Jeg ville satset på Ergo.
mom26 Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Jeg har prøvd Baby Bjørn, men er ikke fornøyd da den ikke er noe god å bære med pluss at den fort blir for liten for barnet. Nå har vi kjøpt manduca som er nevnt tidligere her og er kjempe fornøyde (både pappa'n, barnet og jeg). Kjøpte den på lotusbarn.no for 900 kr. Den kan brukes opp til 20 kg og bæres både på mage og rygg
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 Jeg har også Manduca. Veldig fornøyd!!!!
To prinsesser Skrevet 15. september 2008 #16 Skrevet 15. september 2008 Jeg har en ERGO og et elastisk sjal som jg bruker og er kjempe fornøyd med dem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå