Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det når barnet begynner å krabbe/bevege seg rundt i senga. Har bygd opp litt med puter på siden, men i natt var hun på vei over disse og holdt på å gå i gulvet! Hjelp, vet ikke hva jeg skal gjøre- har ikke lyst til å legge henne i egen seng ennå, for var et himla spetakkel sist vi prøvde.. Ammer også en del ganger om natta, så er veldig kjekt å bare ha henne ved siden av seg, og veldig kos også spes. når pappan er så mye borte som han er pga. jobb.

Lille jenta mi er forresten 7 mnd. Noen med erfaringer de vil dele? Når la dere de i egen seng feks. og hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt samme problem som deg. Det eneste som virket hos oss var å legge han tilbake i egen seng. Vi pleide å hente han tilbake til sengen vår når han har grått i noen minutter. Og han krabbet ikke rundt mer og sovnet igjen som regel.

Skrevet

Har ikke noe tips på akkurat det, men jeg kan tipse deg om at hun kanskje spiser mindre på natten om dere ikke sover sammen?Samsov fram til Oda var 4,5 mnd vi - argumentet mitt var at hun spiste sååå ofte. Da hun kom i egen seng, bort fra tilgjengelig pupp og melklukt, så kutta hun ut måltidene betraktelig:)

Men så klart, ikke det du spurte om, og jeg skjønner godt om du vil samsove lengre - det er sååååååååååååååå kos:)

Skrevet

Vi lærte våre å legge seg på magen og snu seg meg beina ut mot kanten og krabbe ut at senga selv om de vil ut og ellers holde seg unna kanten.

Skrevet

Bygger opp rundt henne med dyner og puter. Jeg har vurdert å legge en madrass på gulvet :)

Skrevet

Nå har ikke vi latt vår gutt sove hos oss, av den grunn at vi har så myk seng, og sambo er ganske stor, så har vært redd småen skulle rulle ned til han og bli knerta av far...hehe..

Men det jeg lurer på, ikke det at jeg har noe med det, men når får dere tid til sex?

Skrevet

Takk for svar alle sammen, får se hvordan det går etterhvert og om det blir egen seng snart...

Til tiger82: det er lov til å lure... hi hi. snuppa legger seg tidlig, så da er det jo bare å finne andre rom enn soverommet- egentlig ganske bra!

Skrevet

Hvordan får man tid til sex..? hehe.. Går fint an å ha sex andre plasser enn på soverommet! I stua for eksempel, er fint på kvelden etter at ongen har lagt seg!:-) så lenge man ikke har større barn som kan komme opp selvsagt!

Vi samsover ikke lenger da, gjorde det til snuppa var 2 mnd. Da la vi henne i egen seng. Senga sto, og står fremdeles helt klin inntill vårres. Har den ene grinda som er løs på det nederste. Går også an å ta den av på de fleste nye senger om man vil ha det veldig tett. Gikk helt fint for oss det, var ikke noe problem å legge henne i egen seng. Trivdes fra første stund. Jenta her er 8 mnd nå. Regner med senga blir ståendes slik lenge.

Du kan jo prøve det som jeg gjorde hvis du ikke har prøvd det..? Lag senga lun og koselig!=)

Skrevet

Samsover med babay som kryper fra første nattamming ca kl 00-01.

Jeg setter sprinkelsenga hans heeelt inntil senga vår på min side.. Så legger jeg dyna hans mellom oss og senga hans.. Da faller han ikke ut.. Har virdert å installere sengehest, men tror vi heller dytter senga vår heeelt opp i et hjørne, så kan lillegull og jeg sove innerst når han først våkner på natta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...