Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har Elisabeth og Benjamin som skal få en lillebror eller lillesøster.. Jentenavn blir sannsynligvis Nicoline, Josefine eller Margarete. Men synes guttenavn er vanskelig..

Hvilket av navnene, Emanuel og August, ville dere valgt? Selv synes vi Emanuel hadde vært koselig, for der går flere av bokstavene til Elisabeth og Benjamin igjen..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138679125-emanuel-vs-august/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

begge er veldig fine navn, men jeg tror jeg ville valgt emanuel - elisabeth og benjamin er begge bibelske / hebraiske navn, og det er emanuel også. august, derimot, er latinsk, etter keiser augustus, og hvis man er pirkete så betyr jo det at sistemann får en helt annen "sjanger" enn de andre to og faller liksom litt utenfor...

pluss at jeg liker at bokstaver går igjen hvis dere bruker emanuel, det blir veldig symmetrisk ;)

Tusen takk :-)

Jeg vil ha August, mannen har falt pladask for Emanuel. Selv liker jeg Emanuel også, og synes det er koselig at alle navnene er bibelske + at noen av Elisabeth og Benjamins bokstaver går igjen i Emanuel :-) Det som er sikkert, er at det blir et av disse navnene om vi får prins nummer to.

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...