simba>>>3gutter Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Det er ikke noe i veien for å kjøpe et brukt barnesete, hvis man som du sier forsikrer seg om at stolen ikke har vært med i en ulykke, at den ikke er for gammel, og at du får med monteringsanvisningen, slik at du er sikker på å få montert den riktig. Med ”ikke for gammel” mener vi ikke eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi du bør kunne bruke den i tre-fire år før den blir 8-10 år som er det vi mener er maks levetid for barnestoler. Årsaken er at det over tid kan oppstå en materialtretthet i plastmaterialene i stol som gjør den mer porøs og svekker de støtabsorberende evnene.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Detter er gammelt nytt,men greit med en påminnelse.Det jeg lurer på,er om en kan stole på folk når de sier at stolen ikker er utsatt for ulykker,eller hvor gammel den er. En ulykke er jo bare en kolisjon også,må ikke være noe dramatisk.
2hærligegutter Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Jeg har en nr 2 stol etter 1. mann som er nærmere 6 år når vi skulle tatt den i bruk, har stått i bil ca 4 år. Har aldri hvert aktuelt å bruke den nå, kommer til å kjøpe ny. Stoler ikke på at plastiken ikke er porøs
yvve73 Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Vi har 6 år i mellom våre barn, og bruker de "gamle" bilsetene. Fikk også samme svar fra Trygg Trafikk da jeg spurte. Dette er jo våre egne seter også, så vi vet at de ikke har vært i ulykker.....
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 La oss si at jeg kjøper en brukt bilstol. Den har ikke vært med i noen ulykker og er f.eks 3 år gammel og pent brukt. Da skulle jo det være en bra stol, ikke sant? Men så er det en ting jeg aldri får vite og det er at stolen har stått oppbevart i en bod eller et loft i 2 år og der har det vært mange kuldegrader om vinteren. Har dere sett hvordan en del plastsaker kan bli etter å ha vært utsatt for kulde i perioder? Jeg tror aldri jeg ville brukt et gammelt bilsete til ungen min, med mindre det var jeg selv som hadde hatt det til forrige barn og var helt 100% sikker på at setet var like trygt fremdeles. Akkurat de 2000-3000 kronene synes jeg det er verdt å grave fram selvom økonomien er trang og heller spare inn på andre ting. Ellers er jeg ikke imot arving, ungen min arver masse flotte saker, både klær og leker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå