Gå til innhold

Vil bli gravid i første pp etter SA! Flere her som ble det??:-)

:)Mamma&Leander07&Leona09:)

Anbefalte innlegg

Mistet for snart 2 uker siden... 6 uker på vei, ingen utskrapning. Sluttet å blø etter ca. 1 uke. Tester fremdeles positivt på cb digital...:-( Når kan jeg vente min EL? Vil så gjerne ha et nytt frø med en gang:-) Flere som har blitt gravid fort etter SA, og var ca. like langt på vei som meg??

Fortsetter under...

Hei. Jeg er ikke gravid, men håper å bli d. Var like langt på vei som deg, og det er ca fire uker siden jeg mistet. Aner ikke om jeg har hatt el, men jeg tror kanskje jeg hadde det forrige helg.... Testet ikke, men hadde noe som i hvertfall kunne ligne på el slim:) altså ca etter tre uker. Men er absolutt ikke sikker på dette. Tror også at det varierer fra person til person. Jeg testet svakt positivt på g-test etter 14 dager. testet igjen en god uke etter og den var negativ.

får håpe vi blir raskt gravide igjen begge to:)

Klem

Ja, vi får satse på det;)

Skal du teste med el-test? Den første tiden etter at jeg mistet var jeg veldig i tvil om vi skulle prøve igjen med en gang eller om vi skulle vente en mens. Hadde ikke lyst å prøve dersom det økte muligheten for å miste igjen... fikk mange forskjellige svar, men ente vel opp med at det ikke finnes dokumentasjon på at det er større sjanse for å miste om man ikke venter. Så vi prøver;)

Jeg håper jeg blir det.... Men skal vel ikke ha for høye forhåpninger...

Jeg hadde MA for to uker siden (begynte å blø fire dager før det). Jeg sluttet å blø ni dager etter inngrepet. Tok en graviditetstest på fredag og den var negativ. Fulgte like godt på med en EL -test rett etterpå og den var positiv. Litt overrasket over det for da ligger jeg foran det som skulle vært syklusen min til vanlig (hvis jeg regner fra dagen med MA da...) Hadde sex to dager før positiv el-test og dagen etter. Ikke på selve dagen dessverre...

.....så nå venter jeg spent!

Nei... Min samboer er ikke så glad i disse EL-testene, han mener det er bare å ha regelsessig sengekos;-) Så da blir det den metoden! Testet med vanlig cb i dag, en svak skyggestrek... Så regner med HCG er snart ute av kroppen:-) Tenkte å ta ny cb digital på tirsdag... Trodde aldri jeg skulle håpe på -ikke gravid- på disse testrene;-)

Så er veldig spent i disse dager, har aldri kjent EL, så håper vi treffer denne uka... Eller kanskje den allerede er truffet:-)

Vi får holde hverandre informert:-)

Annonse

Jeg trodde kanskje jeg skulle kjenne når jeg hadde el, men det gjorde jeg ikke. Mulig at det var for en uke siden, men har egentlig ingen anelse... Akkurat nå er jeg litt frustert over det og angrer litt på at jeg ikke testet... ( har også en sambo som ikke liker de så godt:))

Har lest her inne at noen har gått 7-8-9-10 uker etter MA/SA før de har fått igjen mensen. For alt jeg vet så er det ikke sikkert at jeg har har hatt EL enda:( (fem uker siden ma). Og det gjør meg litt frustert... Ingen tegn på verken graviditet eller mens..

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet:)

Jeg hadde SA for 3 1/2 uke siden og var da bare 4 1/2 uke på vei. Ikke så veldig langt på vei, men i hvertfall. Jeg er gravid igjen nå. Har ikke peiling når EL var og hadde ingen peiling når IKM var, men jeg tok sjansen på en test idag fordi symptomene ble for mange. Og det var full klaff!

Lykke til da! Er så trist å miste, at det er fint å komme igang så fort som mulig!

Åååå, gratulerer så mye:-)

Jeg testet -IKKE GRAVID- i dag!!! JIPPI:-) Så nå er det bare å håpe på

-GRAVID- neste gang. Må vente ca. 14 dager tror jeg før jeg kan teste igjen.... Laaange dager!

Hvordan går det med dere andre?

Ja man kan bli mer el mindre knäpp av att gå å vänta å känna på symptomer. Hade själv en MA 1 augusti, va då i uke 12. Testade negativt på gr.test ca 5 uker etter utskrapningen.. Har haft positiv el-test efter neg gr.test och väntar nu på mens el ett positivt gr.test=)

Har gått snart 7 uker for mej å inga tecken till att mensen e på väg.. inga tecken på att jag e gravid heller så får väll bara vänta å se vilken av de två alternativen som dyker upp först!

Lycka till allihopa!

Kram

Etter min SA i september -06 fikk jeg ikke eggløsning eller mens. Dro da tilbake til fotsoneterapeuten min som hadde hjulpet meg med å bli gravid. Fikk da en liten mens dagen etter, da hadde det gått nesten 2 måneder siden SA. Fortsatte behandlingene og fikk eggløsning og ble gravid.

Vi bestemte oss for å prøve igjen med en gang etter SA'en, nå ble jo ikke det reelt da pga manglende eggløsning... Dette kan ha sammenheng med at hormonene mine var ute å kjøre i utgangspunktet, så det trenger absolutt ikke være slik for andre.

Må bare si at EL-tester kan slå ut på rester av HCG, så man bør også ha fått negative EL-tester før man kan stole 100% på at disse faktisk slår ut på eggløsningshormon. Selv har jeg brukt temperaturmålinger til å fastslå at jeg har hatt EL i tillegg til EL-tester

Annonse

Gratulerer så mye:-) Dette lurer jeg også på....?

Testet du positivt lenge etter da? Jeg hat lyst til å teste hver dag, men aner jo egentlig ikke når eggløsning var.... eller er....eller kommer...:( Tenker som så at når TR ikke kommer, så er det fortsatt håp:-) Er jo snart 1 mnd siden SA nå!

Jeg hadde MA 17. mars i år. Hadde utskrapning. Ble anbefalt å vente en mens, men sånn ble det ikke..... Ble gravid igjen ca. 7. april..... Altså unnfangelse ca 7. april. På mitt skjema har de ikke notert noen første dag i siste mens..... Jeg fikk tidlig UL og det er den datoen de har gått ut fra senere. Og den stemmer overens hele veien.... Har termin 1. januar...... ;o)

Så lykke til alle sammen, det er mulig!!!

Hei allesammen.

Hopper her inne jeg :-)

Jeg hadde sa i juli, var 8+4 da jeg mistet. Var på ul samme dag som jeg mistet, så hjertet banket og par timer senere mistet jeg. Jeg ble da gravid etter å ha prøvd over 1,5 år, så motivasjonen nå er ikke så like sterk som før, man blir så utrolig sliten etter så lang prøving. Hvor lenge prøvde dere før dere ble gravide? Vil så gjerne høre solskinnhistorier der hvor man prøvde lenge - ble gravid - mistet - og ble kjapt gravid igjen.

Ønsker dere alle her inne lykke til og håper at vi blir gravide ganske snart :-)

Jeg hadde en SA 04.09.08, var da 6 uker på vei. Blødde ca 1 uke, og har testet negativt på vanlige tester i ettertid. I dag fikk jeg et svakt positivt strek, så jeg håper frøet sitter!! Håper det blir et frø på deg også¨snart!

Hei alle sammen:-) Gratulerer så mye til dere som er blitt gravide igjen!! :-)

Her er det fremdeles ingen positiv CB, men heller ikke noe å se til TR.... Så fremdeles håp da tenker jeg:-) Er i dag 1 mnd og 2 dager siden jeg mistet, så kan jo hende at eggløsningen ikke er kommet enda...

Hei Hei

Jeg hadde sa for nøyaktig 1 mnd siden - 5 sept.

Går fortsatt og venter på å få mens. Jeg blødde i 9 dager etter sa'n, og tror jeg hadde el for ca en uke siden. Samboer vil vente til jeg har fått mens med å prøve igjen. Men forrige gang var vi heldige og spiren satt i 1pp... Får bare håpe vi er like heldige nå

Huff, du også... :( Tror det er mange av oss som har mistet! Trodde ikke det var så vanlig før jeg mistet selv og begynte å lese litt på disse sidene!

Var du langt på vei, Flo_må prøve igjen, når du mistet? Jeg var 6 uker. Du sier du fikk EL ca. 3 uker etter SA... Hvis jeg er i samme båt så er det kanskje håp for meg enda i denne pp. Dvs en befruktning i slutten av september:-) Håper håper...:-)

:)Mamma&Leander07:) ønsker frø :

Jeg var 13+1 når jeg mistet. Så var over faresonen, hadde begynt å fortelle det til alle kjente, så var ekstra ille å måtte fortelle alle at jeg hadde mistet. :( Nå venter jeg bare på mens, hvis det var el jeg hadde for en uke siden kan jo mens komme når som helst nå i løpet av denne og neste uke... *håpe håpe* Lykke til!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...