Gå til innhold

Lite melk etter brystbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pumpet litt i det siste, og da får jeg ut kanskje 10-20 ml fra det ene brystet. Ikke rart at min gutt ikke er fornøyd etter måltidene. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg gir litt erstatning i tillegg nå, men det blir litt slitsomt i lengden det også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjaere deg! Jeg hadde brystbetennelser x 3 med barn nr. 1, men jeg gav meg ikke, selv om jeg ogsaa fikk veldig lite melk som foelge av det. En periode pumpet jeg meg (paa begge brystene samtidig) annenhver time paa natten. utrolig slitsomt, men fullammet etter 3 mnd! Tok ogsaa akupunktur og homeopatimedisiner, og ammete... En ting som er veldig viktig aa huske paa, er at det du pumper ut fra pumpe ikke er ensbetydende med at det er saa mye du har... Du har sikkert mer!! Lykke til, og ikke gi deg:)

Skrevet

Det er veldig vanlig at mengden melk blir litt mindre etter en brystbetennelse. Jeg har selv hatt det flere ganger. Når du har betennelse blir brystet sprengt, og ikke tømt fordi det er stopp i melkegangene. Når du får brystspreng blir det oppfattet av kroppen som om at det ikke er behov for like mye melk, og mengden går ned. Du kan få opp igjen mengden ved å amme ofte på det brystet, kanskje også pumpe etter at du har ammet, slike at kroppen oppfatter at det er behov for mere melk.

Jeg drakk vørterøl. 2-3 flasker hver dag, ammet ofte + pumpet. Da kom melken i løpet av 3 dager. Vær litt obs på om babyen ikke tåler kulsyre, for det er jo kulsyre i vørterøl. Jeg drakk også ammete, men det virket ikke for meg. Vørterøl var tingen for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...