Gå til innhold

Skal utenlands, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva man skal handle av apotekvarer? Pleier alltid å handle noen pakker strepsils, men nå lurer jeg på om det er noe annet som er "godt å ha i hus"...

Fortsetter under...

Skrevet

Spørs hvor dere skal, men imodium til å stoppe løse mager er jo lurt hvis dere skal til sydligere strøk. Og paracet kanskje.

Skrevet

HI her.

Nå tenkte jeg mer på apotekvarer der nede. Noe til å ta med seg hjem...

Vi skal en helgetur til en by i Spania

Skrevet

asperin, er det smertestillende? Hvordan er de i forhold til de som blir solgt i Norge?

Skrevet

Acetylsalisylsyre er en substans med smertestillende, febernedsettende og betennelsesdempende egenskaper. Acetylsalicylsyre hemmer også blodplatenes evne til å klumpe seg sammen.

Aspirin tabletter er et smertestillende legemiddel, som virker ved smerter som f.eks. hodepine, tannpine, menstruasjonssmerter, muskel- og leddsmerter samt smerter forbundet med giktlidelser. Aspirin virker febernedsettende.

Så synes jeg at de er mye bedere enn paracet. Når jeg har feber tar jeg 1 så er jeg frisk dagen etter:)

Annonse

Skrevet

Jeg pleier alltid å kjøpe " clear eyes". Øyedråper som gjør at hviten på øye blir helt hvit. Selges ikke her i Norge, men stort sett i alle andre land.. Kjekt å bruke når man skal pynte seg og har lyst å føle seg litt fresh..

Skrevet

Sovetabletter kjøper jeg.

Og så har de en super god "bitteliten" salve til bruk på forkjølelsessår/herpes/munnsår. Helt genial forsvinner med en gang. Kanonmiddel.. hvis det er noe som trengs da.

Skrevet

Apotekshopping? Så artig...

Skrevet

Det dummeste innlegget jeg har lest på lenge( sorry...), og så fikk du jo helt mongo svar også da.......

Må bare spørre dag, hvorfor skal du kjøpe medisiner du ikke har behov for???

Skrevet

zovirax for forskjølelses sår. må ha resept her.

diflucan mot sopp, eller canesten oraltabelett, må også ha resept her.

men kan ikke bruke det om du venter barn.

hostesafter for barn om du har unger.

Skrevet

Helt feil!

Zovirax brukes om man har munnsår forårsaket av herpesvirus, man trenger ikke resept på Antix som inneholder nøyaktig samme virkestoff som Zovirax.

Det finnes ikke noe som heter canesten oraltabletter, canesten er KUN å få i krem, fås uten resept.

Hadde aldri i livet turt å kjøpe hostesaft i syden og gitt det til ungene mine, de som gjør det må jo være gal! Man vet jo aldri hvilke sterke stoffer det kan være i det som de selger der nede, de har jo ikke regler for noe som helst. Selger mange sterke stoffer over disk, som vi i Norge må ha resept fra legen for å få.

Annonse

Skrevet

Tusen takk for svar, dere :-)

Og til deg som synes dette er den dummeste tråd på lenge: Du kan da vitterlig ikke ha åpnet så mange innlegg som ligger her.. 96 stillingen, pikk i rævva og alt dette yppert-tullet??

Og dessuten, hva er så ille å kjøpe f eks andre smertestillende der nede enn paracet som man har i Norge? Og er virkelig "apotekshopping" noe verre enn å handle kvoten av alkohol?

Skrevet

Jo det skal jeg forklare deg;

alle de tingene de har ramset opp(med unntak av de øyedråpene)selges også i Norge, og du får det uten resept. Når du kjøper det her, vet du at det er ekte vare og at de har vært lagret osv på riktig måte. Norge har strenge regler når det gjelder legemidler. I syden har de ikke de samme reglene. Der er de kun ute etter å selge, for de vet at de kan tjene penger på medisiner. Kvaliteteen på legemidlene kan være dårlig, og du kan risikere at du får piller uten virkestoff, feil virkestoff osv, fordi det er mye juks og tull ute å går i legemiddelbransjen!

Men om du vil risikere å bruke medisiner som ikke er kvalitetssikret så for all del la ikke meg hindre deg.

Skrevet

(...) "har jo ikke regler for noe som helst!"

Hvor har du det fra? Suppehue.

Skrevet

Det deres kriver om canesten stemmer ikke akuratt.. For det første er det ingen oraltabelett, men en vaginaltabelett. Den fås i tabelettform for invortes bruk og som krem for utvotes. Begge er reseptfri og kjøpes på apoteket i norge. Så hvorfor gidde å handle det i spania!!!

Ellers, til Hl:

Synes det er lurt å ta en runde på apotek når en er i utlandet. Kan få mye nyttig som en ikke får hjemme.

Som en annen skrev så pleier jeg alltid å kjøpe "clear eyes".

Er lovlig i ca alle land utenom norge. (selvfølgelig). Og er sinnsykt effektiv! Det hvite på øyet blir enda hvitere.

Ser det er en del små hysteriske folk her.... Hostesaft er ingen dum ting. Kjøpte i England i fjord og den var sinnsykt effektiv. Sterkere stoffer i de utendlandske enn dem vi har her hjemme.

Har også kjøpt noe smertestillende i spania som het "alvedon". Funker bedre enn paracet for min del.

Kommer ikke på så mye mer, men du får ta en runde på apoteket & se hva nyttig du kan finne.

God tur :)

Skrevet

Jeg pleier å handle koffeintabletter, alkaseltzer, og night nurse:) Men dette er i England, så vet ikke om de har samme produkter i Spania?

JEG synes denne tråden var flott, DIGGER å handle på apotek i utlandet!

Skrevet

PS: Den tabletten som finnes mot sopp heter "Once", og tas oralt, den har jeg selv spist og kan garantere at det ikke var en stikkpille jeg spiste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...