Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om den lille i magen viser seg å være jente har jeg og pappaen foreløpig hver vår favoritt:

Matilda Sofie (hans favoritt)

Lily Sofie (min favoritt)

Hvilket liker du best? Og hvorfor? :-) Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns begge er like fine, men Lily Sofie klinger best, om dere har tenkt å bruke begge navnene hele tiden, eller så syns jeg Matilda er det fineste navnet.

Skrevet

Matilda er koselig, men jeg synes det er veldig kjerringnavn... Ser for meg en sånn Magda-type (hun fra Mor i brøstet)... Men sikkert en vanesak. Lily er veldig koselig, men hvordan vil du uttale det, som Liiii-ly? Blir vel med lang i ettersom du bare har en l? Synes egentlig bare Sofie er finest!

Skrevet

Lily betyr lilje på engelsk, og vil gjerne ha den skrivemåten, da :-) Uttales som Lilly, ja.

Skrevet

Lily Sofie klinger best, ja : ) Jeg ville også skrevet Lilly.

Skrevet

Synes i utgangspunktet Matilda Sofie er finest, men fordi jeg synes Matilda er litt oppbrukt ville jeg gått får Lilly Sofie (ville skrevet det slik)

Skrevet

Jeg syns begge navna er veldig fine, men liker Matilda best. Hadde vi fått en jente til ville hun mest sannsynlig fått navnet Matilda. Når det er sagt syns jeg Lily Sofie er en litt lettere kombinasjon, så hvis dere skal bruke begge navna er det gjerne litt lettere å si.

Skrevet

Siden dere har Ava som fornavn til den første datteren deres ville jeg hatt Lily Sofie.

Matilda blir litt for "vanlig" for et så spesielt navn som Ava.

Men kjempe flotte navn begge to!

Lykke til.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg synes det er bare tullete å snakke om at navn er for "vanlige" eller "spesielle" til det og det navnet. Jeg og søsknene mine har ikke navn som nødvendigvis står veldig godt til hverandre, og noen av navnene er jo mer spesielle enn andre, men jeg ser ikke hva det skal ha noe med navnevalg å gjøre? Ungene skal da ikke leve sammen resten av livet, og skulle de allikevel gjort det, så har det vel ingenting å si? Jeg kunne da godt hatt en unge som heter Ofelia og en som heter Ida for den del, sålenge jeg hadde likt navnene vel...

Anyway, Matilda Sofie er fint, jeg er veldig glad i Matilda av forskjellige årsaker, og kunne godt gitt en datter det navnet. Lily Sofie er helt greit, men jeg er ikke overbegeistret for Lily.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...