Gå til innhold

unisexnavn?! hmmmm

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for at gutten vår skal hete Heike :)

er veldig fornøyde med navnet begge to, men har forstått det sånn at det er et unisex navn.

noen land mest ene veien og noen den andre. sjekket opp her og er ikke så mange i norge, men ca fifty-fifty...

for oss har det alltid vært guttenavn. tror ikke vi endrer mening men lurer vel litt på hvordan andre tenker bare kanskje?

liker dere navnet, og synes dere det er fint til en gutt?

*nysgjerrig*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138677727-unisexnavn-hmmmm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mamma'n til Ava, ja vi er fornøyde vi. sant som du sier jeg vet det... takk ;)

vil bare ikke at gutten skal bli "mobbet" for jentenavn liksom.

tror kanskje ikke det skjer da, forbindes mest med gutt i Norge har jeg inntrykk av. og vi synes selv det er kjempetøft også :)

takk til dere som svarer, blir så glad!!!!

Gjest Siklerotte

Jeg har et unisex mellomnavn, og det har egentlig aldri vært et problem. Ikke det at jeg bruker mellomnavnet mitt, men uansett. Det er mest brukt som jentenavn, men det er også et guttenavn - jeg har egentlig aldri fått noen kommentarer på det. Kjenner en gutt som heter det som fornavn, og såvidt meg bekjent har det ikke vært et problem for han heller. I mine øyne er forresten Heike et guttenavn.

Annonse

Liker Heike kjempegodt. Tenker på det som et guttenavn som er veldig uvanlig.

Grunnen til at flest som heter det i Norge er kvinner må ha å gjøre med at det i andre land brukes for kvinner, og at disse nordmennene er innflytter-norske.

Ligner på Hauk, som også er et veldig fint guttenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...