Athene75 Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Og hvor gamle var den lille da? Tror min melk holder på å forsvinne. Iallefall så og si ingenting igjen av den i det ene brystet. Min gutt er 6,5 mnd.
aragon Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Jeg mistet melken når gutten min var 3mnd. Var sikkert en kombinasjon av at jeg begynte å jobbe 1 dag i uka etter 6uker(klarte ikke pumpe meg) og at jeg nok er litt flink til å stresse.. Merket det på gutten min at han ikke ble fornøyd etter amming og generelt mer urolig. Han la også på seg litt lite. Nå er gutten din så gammel at fast føde snart blir mer viktig enn melka di. Jeg ammet fra et bryst hele tiden, så det i seg selv er ikke et sikkert tegn. Er han mer urolig? Legger på seg bra? Nok tissebleier i løpet av dagen?
Athene75 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2008 Ja han har begynt med fast føde, han spiser en porsjon med grøt til kvelden, og litt grøt på morgenen. Av og til litt frukt, men vil ikke ha noe middag. Så sånn sett lider han nok ingen nød, og han viser litt mindre interesse for brystet også i det siste. Men er jo som sagt derfra han iallefall får væsken, og noe av maten gjennom dagene. Virker ikke mer urolig, og har frem til nå lagt på seg greit. Kanskje litt få tissebleier enkelte dager, men stort sett bra med det også.
bullebull&gullegull Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Er i ferd med å miste melka jeg og tror jeg ( Theo r 3,5 måned. Har lagt på seg bare 500 gram på 2 måneder og fikk beskjed om å begynne med flaske på kvelden. Nå er han mindre og mindre interessert i puppen, eller han suger som en helt men blir fort irritert og sutrete. Jeg mistenker at Cerazette-pillene er skyld i det. Nå som han først har begynt å få flaske innimellom etter puppene så virker det som om han har skjønt at det er enkelt å få flaske. Syns det er kjempetrist å kanskje ikke skulle amme så mye lenger, for etter 8 uker med slit i starten er det endelig skikkelig kos!
Athene75 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2008 Jeg også bruker cerazette, men står jo at det ikke skal påvirke melkeproduksjonen eller kvaliteten på melken om en bruker dem. Min har kun fått flaske når bestemoren har passet han, og flasken er han ikke noe glad i....må endel luring til for å få han til å ta den for henne også og vi andre får det ikke til
bullebull&gullegull Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Theo sluttet å gå opp i vekt etter at jeg begynte. Vet at det står men jeg er helt overbevist jeg altså... Fikk tilbake mensen etter 6 uker så måtte begynne da. Da gikk Theo fint opp i vekt. Så sjekket vi ikke før 3 mnd-kontrollen. Og da på 2 måneder hadde han gått opp bare 500 gram. Fikk beskjed om å prøve med litt flaske ved siden av og stakkars gutten har vært skikkelig sulten Jeg har og hele tiden trodd at bare man ammet massemasse så ville produksjonen øke. Men det har det ikke gjort hos meg. Har vært null stresset, var mer stresset i de første ukene, så har i grunnen ikke noen annen forklaring jeg altså. Har ammet meg grønn ) he he Får være glad for at Theo er fornøyd med flaska, så jeg slipper å slåss med det og ) Men uansett ikke moro når noe som har vært så kos plutselig kanskje er over!
Athene75 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2008 Jeg begynte med dem etter 6 ukers kontrollen, og har ikke merket lite melk før nå akkurat. Så tror ikke det er årsaken til det hos meg da. Men kan vel kanskje hende at det kan være dem som er årsaken til det hos deg selv om det står at de ikke skal gjøre det....er jo ikke godt å vite hvor mye de har undersøkt på det, og kanskje ikke alle det virker likt på. Er vel relativt nye de tablettene....noen år kanskje
bullebull&gullegull Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 og alt er jo hormonstyrt... Men jeg heller trodde ikke jeg hadde for lite melk før vi oppdaget at Theo ikke vokste. Han har vært blid og fornøyd hele veien. Men ser nå at han er enda mer fornøyd nå som han blir god og mett )
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Jeg har nok ikke mistet melken helt, men etter at jeg begynte på Cerazette, så ble hun ikke fornøyd etter at hun hadde fått fra begge puppene... Så jeg mistenker at jeg har fått dårlig næring i melka mi, så hun får bare flaske nå... Ikke syntes hun det er noe kos med pupp lenger heller, for hun bare små sutrer og er misfornøyd når hun ligger ved puppen... Har også prøvd og pumpe meg for og holde produksjonen oppe, men får bare ut 40 ml tilsammen, så det orket jeg ikke mer..... Snuppa mi blir forresten 3 mnd i morgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå