Single33 Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Halla:D Prøver igjen...det er mange tanker her om dagen...det er iallefall sikkert..men og spennende:DOmtrent like sikkert det:D Har fått tilbud om ny jobb som nattevakt, og har omtrent utbetalt samme lønn pr. idag-jeg har 3 mnd oppsigelse og blir ikke og begynne der før 1.1.09....hmm....så er det denne prosessen her...skal jeg bli der jeg er og være "litt lei" en periode...ha den lønna jeg har..eller bør jeg bytte jobb som jeg muligens kommer bedre ut av økonomisk?:PHmm....planen er og jobbe fullt og enda litt til...men tenk om jeg plutselig skulle bli gravid og uendelig kvalm og den delen...da er vel sykemelding en realitet tenker jeg....:S Og hvordan blir da sykepengene utregna isåfall...har vært gravid for mange år tilbake-og da sov jeg omtrent i 25 timer i døgnet....isj:SOg for ikke g snakke om fødselspenga da....hmm..... Ååååå...noen som vil bare dele en tanke med meg....tusen takk iallefall:D God helg alle sammen:D
Pollyanna67 Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Hmm..skjønner at dette kan være dillemma. Det er selvsagt vanskelig å gi noen konkrete råd når man ikke kjenner verken deg eller jobbsituasjonen din. Men sånn generelt bør du tenke på at dette baby-prosjektet kan trekke ut i tid basert på erfaringer fra andre her inne. Det er ikke mange som har klaff på aller første forsøk. Og skulle du være så heldig å bli gravid før du eventuelt begynner i den nye jobben, har du jo likevel alle rettigheter på din side. Alle svangerskap er jo forskjellige, så det at du var veldig trett sist trenger ikke å bety at du blir det neste gang. Så alt i alt tror jeg at jeg ville tatt den jobben jeg hadde lyst på og så heller la det skje det som skjer (og når det skjer) på babyfronten. Du bør imildertid sjekke at din nåværende arbeidsgiver og eventuelt ny arbeidsgiver har samme goder vedrørende sykepenger og permisjonslønn. Lykke til med valget!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå